Gå til innhold

er det vanlig å ha med pappaen på 1.gangskontroll?? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke med meg samboeren min på 1.gangskontroll,men dette er jo opp til hver enkelt da.

Han har vært med (og skal være med) på alt det andre da:)

Hilsen meg på 2.tri (bare innom og kikker....)

Han er sikkert hjertelig velkommen, men det er vel ikke så spennende for ham. Den første kontrollen pleier de ofte ikke å sjekke etter hjertelyd på den lille - kan være vanskelig å finne og noen gravide blir da urolige hvis legen ikke finner den. Så den første kontrollen består i å avlevere urinprøve, ta blodprøver, måle blodtrykk og foreta celleprøve (underlivsundersøkelse), fylle ut helsekort og kartlegge evt arvelige sykdommer i familien (diabetes (spesielt ift diabetes 1, hofteskade, kreft osv). Men dersom pappaen har veldig lyst, la ham få lov. Det er jo fint med engasjerte pappaer. Men dersom han ikke har ytret ønske, er det ikke noe behov i å dra ham med.

Dere må nok bli enig om dette dere mellom, min kjærest har gitt klar beskjed om at han vil være med på alle kontroller fordi det gjelder han også. Han føler at han får ta del i svangerskapet og han får tid til sine fprberedelser!!=)

Jeg sier ja takk, selvfølgelig!!!=)

jeg har kun hatt med sambo på ultralyden (jeg er i uke 21). tror neppe jeg kommer til å ta ham med på kontroller. verken han eller jeg har noe behov for det. er jo mest måøing av blodtrykk, blodprosent, sjekk av urinprøve og veiing. ikke så spennende, med andre ord.

men ultralyden var det klart han var med på. det var kjempestas! og så skal jeg ha ham med på siste dagen på yogakurs for gravide.

Annonse

Min kjære var med. Han ønsket det selv, også syns jeg det var godt å ha han der i tilfelle legen ville komme med noen dårlige nyheter. Syns det var godt å trygt å være med. Kan være fordi jeg er gravid for første gang og er litt redd for å miste... Da vil jeg få beskjeden med han ved siden av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...