Gå til innhold

lekker forstervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg lekker litt fostervann..det er veldig tyntflytende og er ikke som vanlig utflod..noen som vet om det kan være det eller om det er farlig? Jeg hører selfølgelig med jordmor neste time til uka, men ble litt nyskjerrig på om noen visste..Har dessuten hovnet veldig opp der nede og er litt sår..takknemlig for svar;) Jeg er forresten 35+4.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat vært inne på sykehuset til kontroll for jeg trodde jeg hadde lekket fostervann, men nei... Våknet kl 5.45 av at jeg plutselig ble våt mellom lårene. Det luktet litt søtt og var helt blankt. Liknet ikke på utflod i det hele tatt. Har hatt mye utflod nå på slutten, men dette var blankt.

Jeg ringte føden - fikk beskjed om å ta på bind å vente 8 timer. Det kom ikke mer fostervann bare litt utflod. Kom inn på sykehuset og ble undersøkt med ultralyd både vaginalt og på magen. De var litt usikre siden det ikke var noe fostervann under hodet til babyen, men siden vi begge var i fin form fikk jeg beskjed om å reise hjem og avvente. Det var usannsynlig at det var fostervann siden det ikke kom noe mer eller at det ikke startet noen rier. Sitter nå utålmodig og venter på at det ksal skje noe mer, men nei.

Har forresten 9 dager til termin.

Svaret mitt er derfor at du trolig ikke har hatt vannavgang/lekket fostervann, men lurt å høre med jordmor uansett.

Om det har vært fostervann er det ikke farlig. Det blir hele tiden dannet nytt fostervann også under fødselen.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg kom akkurat hjem fra sykehuset pga samme "problem"

Hadde vanlig kontroll med jordmor på sykehuset i dag, og når hun skulle kjenne på meg så hun den våte trusa mi. Ble sendt rett opp til føden og der sjekket de med ctg,ultralyd og GU. Heldigvis var det ikke vannavgang, men jeg ble tatt veldig godt tatt vare på. De sa til meg at hvis det var vannavgang ville de legge meg inn så det må jo være en grunn til at de tar lekking av vann seriøst.

Jeg ville ringt å fått sjekket det opp.

Skrevet

jeg tror at hvis man lekker fostervann, så er det fare for å få infeksjon fordi det da er en åpning inn til livmor ett eller annet sted. Ring føden og spør - ikke vent helt til neste uke!

Skrevet

Er det fostervann blir du sett igan innen 24 timer på grunn av infeksjonsfare. I forrige svangerskap lakk det litt fostervann hos med akkuratt idet jeg løp ned trappen,tenkte at det ikke var noe(trodde jeg tisset litt på meg) Sent samme kveld kom det enda mer, måtte inn på føden og der kom det enda mer. Fikk drupp neste dag for å få fødselen i gang si det da va 24 timer si det rant litt fostervann første gang. Det kan også lekke litt fostervann fra en blære som ligger helt nederst men som ikke har noe med fosteret og gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...