Gå til innhold

April: Hjemme med øyekatarr

Anbefalte innlegg

didrik fikk noe som lignet øyekatarr i går og begynte på behandling i dag tidlig (pappaen glemte å gi han i går kveld..) Han får ikke lov å komme tilbake i barnehagen før etter 24 timer etter første behandling. Det betyt at barna må være hjemme en dag pga øyekatarr. Syns det var litt drøyt jeg. har tenkt å spørre i barnehagen hva slags grunnlag de bruker for denne regelen. Alle steder jeg har jobbet til nå, i 4 ulike barnehager, har vi sagt at barna kan komme dagen etter om de starter med behandling kvelden før.

Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8110119-april-hjemme-med-%C3%B8yekatarr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke erfaring selv, siden snuppa ikke går i barnehage, men søskenebarnet mitt på 1 år går i barnehage, og han fikk komme tilbake samme dagen. De oppdaget i barnehagen at han hadde øyekatarr, og da måtte mora hente ham, og ta ham med til legen. MEn de kunne komme tilbake rett etterpå -så lenge han hadde fått medisin i mellomtiden og.. -Og de skulle gi medisin til ham på dagtid. Har ikke hørt om noen som har "karantene" på ett døgn før... Men det virker som at "alle" barnehager har et eget opplegg for dette med øyekatarr...

Håper dere koser dere hjemme i dag da, i det minste! ;)

Øyekatar er jo veldig smittsomt da,spesielt med tanke på at barn tar på andre barn og gjerne i ansikte og slikt.

Vi fikk beskjed fra legen at når han begynner på behandling måtte han være hjemme en dag fra bhg.

Så ikke noe problem i det,da slipper andre å bli smittet og han blir ikke smittet igjen når han er ferdig.

Jeg fikk sms av barnehagen for en tid tilbake om at de trodde Mathias Emil hadde øyebetennelse (er det det samme forresten?). Jeg var allerede på vei for å hente han, da jeg kom fikk jeg bare beskjed om at han måtte til lege for å få dråper, ikke noe om at jeg måtte holde han hjemme.

Jeg var aldri hos legen, de sa at det som regel var et virus (1 av 18)som gikk vekk med hyppig vasking og skylling med saltvann.

Det gjorde jeg og det gikk ikke vekk med en gang, de kommenterte at han hadde litt puss enda, men ba meg ikke holde han hjemme....

Øyekatarr er ubehagelig, men heldigvis ufarlig. Barna kan gå i barnhagen fra det øyeblikket behandlingen er påbegynt. Før sa man at man måtte vente et døgn, men det har man gått bort fra nå.

Lillegutt hadde øyekatarr nylig, og tror dere ikke jeg greide å bli smittet! Så nå går jeg her med røde og tårevåte øyne som klør, og jeg gleder meg veldig til det går over!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...