Gå til innhold

Uke 17- og bekkenløsning. noen som kan hjelpe??

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er litt fortvilet da jeg nå merker at jeg begynner å kjenne bekkenet blir en plage i dette svangerskapet.(nr 2) Ofte får jeg det etter anstrengelser, og har også problemer med å sitte.Jeg har ikke tatt dette med en lege ennå, og merket allerede i uke 10 at bekken oppførte seg anderledes enn første svangerskap.

Jeg har en hektisk hverdag på jobben, men er mye stillesittende.Men mange personer er avhengi av meg igjen - noe som gjør at jeg blir veldig stresset

Er det noen som har erfaring ? Er det mulig å sykemelde seg pga bekkenet llerede nå i 17 uke ? Hvordan forholder legene seg til dette ??

Er det noen som har noen erfaring ?

//Lisa

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fikk også bekkenløsningsplager tidlig, rundt uke 15. Den gode nyheten er at for mange gravide vil dette gå over. I begynnelsen av 2.trimester vil nemlig livmoren vokse seg ut av bekkenet, og dette kan være smertefult.Da tror jeg det er viktig å ta disse signalene på alvor, slik at ikke bekkenløsningsmarerittet får lov til å ta helt over.

Jeg har vært 100 %sykmeldt i en uke og føler meg allerede bedre. Fom neste uke vil jeg være i 60 prs jobb. Legen har dessuten gitt meg rekvisisjon til fysio, slik at jeg kan trene opp viktige muskler før fødselen og kanskje unngå plager videre.

Lykke til!

Hei ja jeg hadde bekkenløsning med mitt første barn men jeg er også hypermobil så på meg gikk det ikke over. jeg gikk på krykker fra fjerde mnd.jeg klarte ikke sitte ikke stå,ikke gå og hadde problemer når jeg skulle ut av sengen,måtte også gå baklengs ned trapper! (et slit). det er fullt mulig for deg å sykmelde deg pga bekkenet!! det finnes også gratis behandling for oss. jeg er bare i uke 7 nå og kjenner ALLEREDE at jeg kommer til å få det igjen.Min erfaring er at legene forstår oss veldig når det kommer til bekkenløsning,du kan også gå til (jordmor) eller manuell terapaut og få en sykmelding der,de vet iallefall hva dette dreier seg om.:) Håper du fikk noen svar her:)

Ingen som har prøvd øreakupunktur hos jordmor ?? Jeg fikk bekkenplager i uke 16 ca.. Ble skikkelig ille i uke 20.. Ringte jordmor og hun satte tre nåler i hvert øre på meg og jeg kjenner meg allerede myyyye bedre. Klarer å gå igjen og sette og legge meg uten alt for mye smerter. Er vondt enda, men det har hjulpet meg ihvertfall. Er å får nåler hver dag nå :) + fysioterapi, men tror ikke det hjelper for er støtt værre hver gang jeg kommer hjem fra fysioterapeuten :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...