Gå til innhold

HEI! Småsøsken kom til oss 8pp :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skulle jeg sende deg en privat melding, og så kan jeg ikke det for du har jo ikke profil!

Det jeg skulle si var....

....sitere gynekologen min...

85% blir gravid innen 1 år, 15% bruker lenger tid....

Det er gammel tankegang at vi kvinner må smøre oss med tålmodighet over året for å sjekke ut om alt er som det skal. Fastlegen min er blant de gammeldagse. Jeg tok kontakt med Volvat, og er mye roligere i sjelen min denne pp.

Expat sa til meg for lenge siden, at når man prøver å bli gravid er det lurt å ta folat hele tiden, og ta en sjekk hos gynekolog. Det er faktisk et veldig godt råd synes jeg, så slipper man å gruble på så mye.... en UL avdekker ikke alle problemer som kan forhindre graviditet, men noen... En servicesjekk om man kan kalle det det ;o)

Lykke til....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Har tatt folat siden vi sluttet på pillen i februar 2006. De er i boks.

Det eneste som er problemet er at vi bor på en liten plass, og jeg må reise i to timer til Bergen for å komme til gynekolog. Ikke alltid idyllisk å bo i distriktet. Kan hende jeg kunne fått time på lokalsykehuset, men vet der er lang venting så jeg har bare skjøvet det bort inne i hodet mitt.

Vi får vente til vi evt går over i 9pp. Har IKM på torsdag så det er ikke lenge til.

Hadde tenkt å få meg en helsjekk hos legen hvis ikke det klaffer denne pp. Tenkte å sende gubben til en test av gutta også for sikkerhets skyld.

Skjønner ikke hvorfor jeg bekymrer meg egentlig. Vi vet jo at vi kan få barn. Tulla vår som blir 3 i mai er jo et godt eksempel på det. Har fått inntrykk av at det er mange som strever mer med å bli gravide med nr 2 enn nr 1. Forrige gang ble vi gravide i 4 pp.

Tusen takk for at du bryr deg nok til å berolige meg. Det hjelper at folk "klapper en på skulderen".

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...