Gå til innhold

Første jordmortime imorgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imorgen skal jeg på min første jordmortime - gleder meg! Jeg har høye forventninger til at hun skal ha tid til oss. Ja, mannen min skal også være med. Det var han som bestilte time, og hun sa at han gjerne måtte bli med! Hva skjer egentlig på en jordmortime? Bør man ha med urinprøve, helsekortet, "frisere seg nedentil?". Uff, mange rare tanker. Tenk - er i uke 29 og skal endelig til jordmor!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe!

jeg har vært hos jordmor siden uke 12 jeg da... hehe... begynte tidlig...

ta med urinprøve og helsekort. trenger ikke tenke på "der nede" for hun vil bare veie deg, sjekke str på magen, sjekke urinet ditt og snakke med deg og mannen din om fødsel, formen din idag og slike trivielle ting. det er jordmor det lønner seg å gå til om det er noen spørsmål ang fødsel og/eller før/etter fødsel, tips bare ;)

lykke til og kos dere!

Skrevet

Takk for svar! Da fikk jeg også en ide om ting jeg kan spørre jordmor om i forbindelse med fødselen. (Vurderer soneterapi - for lettere fødsel og unngå mest mulig medisinering!)

Skrevet

Jeg skal også på første jordmor time i morgen.. Bør jeg også ha med mannen min?

Er i uke 28 jeg da..

Skrevet

Det er første gang for meg, så jeg vet ikke helt hva som er vanlig. Noen som vet? Jeg ble egentlig litt overrasket, for jeg har gått til legen og gjort alt selv hittil. Tenkte egentlig det samme med jordmor, men ser jo nå at det kan ha flere fordeler å ha mannen med! Så kan han spørre hvis det er noe han lurer på, han får høre det samme som meg, istedet for at jeg forteller etterpå, som selvfølgelig ikke er helt det samme. Dessuten så må jo det være en fordel for mannen å føle at han er "med" på svangerskapet! Tror det også kan gjøre ham tryggere under fødselen. Da har han liksom møtt litt av hjelpeapparatet på forhånd! Slik tenker jeg i allefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...