Frk. Vable Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har stort sett hatt kynnere hele svangerskapet, men merker nå at de blir hyppigere og at jeg kjenner de bedre. De kommer bare jeg snakker litt høyt eller mye. De er ikke vonde, men kniper litt ekstra i magen og ryggen. Er det et tegn på at det nærmer seg slutten? Eller har kynnere ikke noe for seg i det hele tatt? Hadde kynnere med nr. 1 og, men det endte med igangsettelse pga. overtid. Men de kynnerene kjente jeg ikke på samme måte, vel og merke... Så gjør de noe, disse kynnerene, er det positivt at man kjenner de, at de gjør mer "vondt"? Blir man mer moden med flere kynnere? Eller er de der bare til irritasjon?
fiona71*2pp Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 E no litt usikker, men har hørt at kynneran driv å trene opp livmora tell den store dagen. Altså rett å slett "varme" opp me små samnnetrekninge, tell alle di store ska komme. Mren e litt usikker på om det stemme egentlig...så æ duytte gjerne litt på den her.
Frk. Vable Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2007 ja, jeg har også hørt noe sånt, men er usikker på om det er sant. Som sagt, forrige gang hjalp det lite med kynnere, da skjedde det ingenting... Så er det bare en "myte" eller er det futt i de?
Lykkelig! :) Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Ved kynnere så trener jo livmoren. Da blir den en veltrenet muskel. En trenet muskel gjør et arbeid lettere enn en utrent muskel. Sånn tenker jeg. Jeg har selv hatt vonde, ubehagelige kynnere fra ca uke 16. Nå siste dagene har det økt på veldig. Er i uke 35 nå. Vi får satse på at de ikke er forgjeves hvertfall!
Frk. Vable Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2007 Ja, håper liksom de gjør litt nytte for seg... Er selv i uke 33, så det nærmer seg jo. Litt bedre å tenke at de hjelper mot noe når de kommer, ellers blir det jo bare plagsomt...
ejiec++ Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 fra BIM: Mot termin kan noen synes det er ubehagelig med kynnere fordi det gjør litt vondt. Det er særlig mot kvelden når man er sliten at man kjenner kynnerne, som denne øvelsen til livmoren heter. Det den gjør er å begynne å trene seg i god tid før fødselen slik at den er i topp form.
2 barnsmor 81 Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 dvs...de som har masse kynnere får lettere fødsel?!
6Ymamma Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Jeg hadde 13 timer med ONDE kynnere i helga....alle sa jeg måtte ringe føden å høre.... Da fortalte hun på føden at kynnere er ikke bortkastet, de er med på modningen. Å som skrevet her på siden, der er med å trene opp livmora. Men det betyr ikke at fødselen kan starte nå eller om 1 uke liksom. d er ikke noe fasit svar på det.... Om fødselen blir enklere med masse kynnere fra før eller ikke tror ikke jeg noe på.... Men at de kan være med på å forberede deg psykisk det har jeg tro på
RompeRock Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Som jordmora mi sa: "Du ville ikke lagt ut på et helmaraton du heller, uten å ha trent litt først" ;o)) Så kynnere er med på å trene livmora til den store dagen da babyen din skal fødes )
Frk. Vable Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. februar 2007 Ok, det med trening er jo bra, men de er altså med på å modne?? For det høres jo veldig bra ut!! Gleder meg til neste kynner allerede!!
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #12 Skrevet 6. februar 2007 hehe eg komme te å føda som er skudd itte alle de kynnerane eg må ha i løpet av døgnet.. jijppii
Mikaia Skrevet 6. februar 2007 #13 Skrevet 6. februar 2007 jeg har vaert plaget med kynnere siden uke 25. jeg ble tidlig sykemeldt her i Frankrike fordi jeg hadde 1 times reise til aa fra jobb med tog og buss, Naar jeg endelig kom paa jobb saa var magen min knallhard og forble slik i flere timer. Jm mente at dette kunne foraarsake for tidlig foedsel selv om jeg ikke var moden da (dette var i uke 28). Av en eller annen idiotisk grunn (som nok var at jeg hadde lagt paa meg 11 kilo (legen min her sa i starten at jeg ikke burde legge paa meg mere enn 10 kilo...bare tull...) saa fant jeg ut at jeg skulle gaa en lang tur (i uke 35). Det endte opp med masse av kynnere som var regelmessige og varte i flere timer. 2 dager senere ble jeg sjekket hos jm som fant ut at livmortappen (tror det er det det heter paa norsk) var omtrent "borte" og at jeg var moden (ingen aapning). Saa naa ligger jeg i sengen med "anti-contraction" medisin for ikke aa foede for tidlig. Mine kynnere har jammen meg vaert effektive....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå