Gå til innhold

twilightere 06.02.07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden vår hadde havna laaaangt nede på sidene, og var blitt så mange innlegg, at jeg starter en ny tråd, jeg..

Hvordan har natta vært hos dere da?

Jeg sitter nå med lillegutt ved siden av meg i sofaen, vi har vært oppe i 2 timer. Han er veldig oppmerksomhetssyk, og altfor våken, gitt... Jeg vil dusje og stelle meg! Jeg vil ha frokost! Men han begynte å hyle når jeg forsvant ut på kjøkkenet. Så idag ble det bare skolebolle på meg, for å få noe i meg. Får prøve på lunsj senere, hvis han vil sove da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tsk. Ville du ikke bruke min nye tråd? Hehe:)

Vi har hatt ei god natt, men en kjip morgen. Hun sov fra 23 til 05, men nekta å sove etter det:/ jaja, jeg bør kanskje se det positive; hun sov i 6 timer:)

Skrevet

Godformiddag :o)

Natta her har ikke vært noe særlig nei...vi som var så godt i gang med fine netter, sukk! De siste to nettene har hun blitt skikkelig urolig og grått en del fra i 22-23 tiden. I natt hadde hun noen smådupper, men holdt ihvertfall på fra 22.30 til 03. Pappaen var på nattevakt, så jeg må ærlig innrømme jeg ble ganske sliten og trøtt etterhvert. Blir så fortvilet på jenta mi sine vegne også, ser jo hun ikke har det godt. Av og til har hun det sånn på dagtid også, men da er det jo mye lettere - dag er dag og natt er natt!

Syns jenta mi sover utrolig lite forresten, er litt usikker på om disse "uroperiodene" kommer av at hun er overtrett eller har vondt i magen. Hun har stort sett bare smådupper på dagtid, ingen lengre søvnperioder. Hvordan er deres små? Kjøpte heldigvis bæresjal i forrige uke, så i sted puttet jeg henne oppi det, også "hang" hun med meg så jeg fikk spist litt frokost, og nå henger hun på magen min foran pcn :o) Sover så søtt nå, så lurer på om jeg skal driste meg til å legge henne i vogga...men da er hun vel like våken igjen snart...

Håper dere andre har fått i dere frokost :o) Er ikke like lett å få tid til alt nei!

Skrevet

Ble skolebolle på meg til frokost.. han var så oppmerksomhetssyk, så jeg fikk ikke ordnet frokost..

Hanne, hvilken tråd? Ikke sett den, jeg...

Skrevet

rødhette: har du prøvd å kjøpe brød ferdigoppskjært? Mange butikker har skjæremaskin. Hvis du i tillegg velger pålegg du slipper å smøre, så slipper du skolebrød til froskot... husk at melkeproduksjonen blir bedre hvis du spiser og drikker jevnt også. Jeg har alltid noen skiver liggende, så jeg kan ordne frokosten med jenta på skuldra. Hun er nemlig også sånn innimellom. Eller jeg lar henne grine de to minuttene det tar meg å smøre på et par skiver - det tar hun nok ingen skade av :) ELLER: skaff deg bæresele eller bæresjal :)

Hanne: du får prøve igjen imorra... jeg holder meg unna trådstarting framover til jeg finner en startet av DEG! hihihi :)

Skrevet

Anbefaler også på det sterkeste bæresjal, Martine trives godt oppi det, og jeg får gjort litt. Dessuten er det innmarri tungt for armene å bære og bære...selv om snuppa bare veier litt over 4 kg blir jeg rimelig sliten etterhvert, tør ikke tenke på hvordan det blir når hun blir større :o)

Nå tar Martine seg endelig en god lur! Syns det er viktig i tilfelle uroperiodene hennes skyldes at hun er overtrett. Jeg la henne halvvåken i vugga og satt hos henne (strøk over håret, sang og hjalp henne å ha smokken på plass) til hun sovnet godt. Har egentlig virket lenge som at hun sover lengre og bedre når hun får sovnet på egen hånd, i stedetfor på fanget vårt. Vi får det vel til etterhvert her i huset også, det gjelder vel bare å bli kjent med barnet en har fått :o) Dessuten vokser de seg jo til!

Igjen et helt fantastisk vær i nord, men veldig kaldt!! Jeg holder meg til "reglene" om å ikke gå ut når det er 10 minus, så blir innedag i dag også. I morgen blir det nok en bytur tror jeg, og kanskje triller vi innom hotellet til Sponge hvis det passer med besøk der. Nå skal jeg titte på litt skiskyting og drikke kakao - fint å være inne på fine vinterdager også :o)

Skrevet

oj, nå blir jeg nesten nervøs her... Knøttemor har vært ute ei god stund nå, og her er det 10 minus... men hun ligger jo veldig godt beskytta? Masse klær, inni voksipose, oppå lammeskinn, i bagvogn. Og det er helt vindstille her, nydelig vær.

Skrevet

Synes ferdigoppskåret brød blir så fort tørt, og pålegg er jeg sær på. Det meste som er ferdig til å bare legge på er ikke godt hehe

Men neste gang får han gråte mens jeg smører isåfall hehe. Første dag med skolebrød altså, blir ingen vane!

Vi hadde en slitsom kveld i går, så jeg føler meg bare sliten fortsatt... derfor orka jeg ikke styr på formiddagen idag.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg :) Det har vært dager der jeg ikke har fått i meg mer enn et eple eller noe før jeg henter Lilletrollet i barnehagen... Men da merker jeg faktisk at puppene ikke er like fulle.

Skrevet

jeg måtte faktisk pumpe meg litt istad for å lette på trykket... heh

Skrevet

apropos pumping - igår gikk jeg med en topp som jeg egentlig ikke får særlig store pupper i (bruker amme-bh og den er også litt mindre spjoing enn de vanlige liksom). Men så gikk jeg forbi speilet i går ettermiddag og tenkte "jøss det var da innmari til store pupper da, også i DENNE toppen"... så gikk det opp et lys for meg, og da jeg kjente etter så joda... skiiiikkelig brystspreng, i begge to! Måtte vekke jentungen og la henne tømme det ene brystet mens jeg pumpa det andre. Følte meg som DEN melkekua :/ Heldigvis kommer melka greit ut, 8-10 min så var ungen sovna og flaska full.

Skrevet

Hei igjen:)

Rødhette: jeg laga en tråd tidligere i dag, men den var sikkert falt for langt ned når du kom deg på nett:) Har jo ingenting å si da. Hehe:)

Har ei jente her som sover voldsomt godt på dagen. Dvs, hun er mye våken, men når hun hviler så er det ofte rundt 3 timer. Plutselig i dag sov hun bare i 40 minutter? Hmm, og det midt i midagsmatlagingen til mammaen:/

Skrevet

Tror jenta di trygt kan ligge ute ka-ping :o) Er jo minus 10 som er grensa, og de ligger jo godt og varmt i vogna. Problemet her jeg bor er at det aldri er vindstille - så de effektive kuldegradene blir mye mer enn det det står på gradestokken.

Skrevet

stinemor: her er det faktisk en sjelden værtype: blå himmel, vindstille og 10minus! Vanligvis er det skiftende skydekke, vind og et par plussgrader. Mye det samme som dere virker det som :)

Skrevet

Jeg tror de små har en radar for sånt, Hanne. Når Knøttemor sover, kan jeg slappe litt av. Men hvis jeg prøver å begynne på et prosjekt, som f.eks klesvask, oppvaskmaskinen eller spesielt middagslaging; DA våkner hun! Uansett hvor stille jeg prøver å være...

Skrevet

Da har jeg kjøpt sånne melkeoppsamlingsskåler..

Og brystvortebeskyttere til å bruke under amming. Har blitt så øm på brystvortene etter ei uke med nipumping. Får såå vondt med en gang lillegutt begynner å amme. Så jeg tar sjansen og bruker de ei stund. Tror det skal gå bra, siden han tok puppen igjen etter ei uke med flaske.

Hanne: enten det, eller jeg har ikke hatt øyene på plass... var ikke meninger å overse din tråd. hehe

Skrevet

Nå lette jeg etter tråden din, Hanne, og jammen fant jeg den.. men den var langt nede... fydda, folk skal da ikke dytte oss ned! :P

Skrevet

Forresten, ja, de små har en radar for sånt!

Her i huset har vi ikke fått hatt mange middagene i fred. Uansett når vi har ordna middag, har han våkna opp akkurat når maten er ferdig! Dvs, det er 1 eller 2 ganger vi har fått spise i fred, mens han sov, faktisk!

Skrevet

Da har tuppe her utvikla den radaren i dag:) Vanligvis kan jeg gjøre masse mens hun sover, men ikke i dag. Her har det gått i korte timesdupper hele dagen:/ Kanskje jeg er bortskjemt? (vanligvis sover hun fra 9-12. Våken til 1330. Sover fra 1330-1630. Våken til mellom 6 og 8. Så sover hun til mellom 9 og 10 før vi tar natta.

Skrevet

Bare til informasjon: ka-ping har sneket seg inn på mest-posta-svar-tråden:) Sikkert ikke lenge til vi andre følger etter.

Nå sover forresten tuppa i baby bjørnen mens mammaen dibber:) Måtte sjekke om hun godtok den, og det gjorde hun:) Da er jeg klar til å fly jeg:)

Skrevet

aaah... var noe annet å amme med brystvortebeskytter, ja!

Har melkeoppsamler på den andre puppen, så får vi se om det havner mye der...

Skrevet

Fikk akkurat sms fra Sponge, hun bor på pasienthotellet uten nett, så skulle hilse alle sammens! Lillesvampen er i bedre form, og får nå være på noen permisjoner sammens med mammaen på hotellet, de koser seg :o)

Rødhette: så bra det hjalp med beskyttere, det er ikke noe særlig å være sår! Kan forresten sterkt anbefale Purelan salve, har brukt det på brystvortene selv, og den fungerer fantastisk bra!! Gjør det såre helt fint igjen veldig snart, og lindrer godt.

Skrevet

stinemor, takk for tipset. Jeg har purelan selv. "Problemet" er at de er ikke såre, men ømme. Beskytterne gjorde det bedre å amme iallfall. Anbefales til andre med samme problem!

Skrevet

Åja, da misforstod jeg :o) Bra du fant noe som funket uansett! Vonde brystvorter er ikke noe særlig!

Martine har hatt en mye bedre dag i dag enn i går, fått seg noen gode blunder og har ikke vært så sutrete når hun har vært våken, bare koset seg og smilt og sjarmert oss. Håper uroperiodene kan ha skyldtes at hun har vært overtrett...men frykter det er magen...jaja, snart får vi fasiten :o)

Skrevet

Nei, vonde brystvorter er ille! Alltid godt med noe som funker :)

Her har vi ikke hatt bedre dag idag.. Siden vi stod opp, har lillegutt sovet 2 timer sammenhengende fra 12-14, så sov han i 25 minutter seinere. Resten av dagen har han stort sett surva og krevd oppmerksomhet hele tiden... Gråter og surver fort idag. Håper ikke hele kvelden skal bli sånn her. Nå ligger han i fanget til pappaen sin og glimter med øynene. Det har han gjort i flere timer nå da.. glimte med øynene. Så det er tydelig han er trøtt...

Vi hadde en slitsom kveld i går kveld, og jeg føler jeg enda ikke har fått hvilt ut. Lettere sagt enn gjort å sove på dagtid mens ungene sover... det legger lissom opp til at de sover nok på dagen til at man kan få sovet selv.

Håper ikke det blir sånn her dag på torsdag.. Da har sambo vært på nattevakt og må få hvile ut på morran, og så skal han på nattevakt igjen på kvelden sånn at jeg blir å ha påfølgende kveld/natt alene også.. I tillegg hangler han litt idag, og er ikke i super form (sambo, ikke lillegutt). Håper ikke han blir syk nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...