Gå til innhold

Dere som har tatt røntgen av egglederne (HSG) - må man hoppe over en pp?

Anbefalte innlegg

(Samme som på sliterne)

Dere som har tatt røntgen av egglederne (HSG) - må man hoppe over en pp?

Hei,

jeg var på HSG i går - gikk veldig greit, ingen store smerter eller blødninger. De sa at jeg måtte være obs på om jeg fikk feber da det var en viss infeksjonsfare. Glemte helt å spørre om det bare var å ha sex igjen med en gang... Eller om man må hoppe over denne pp. Synes egentlig det er litt rart at de ikke sa noe om det - da alle som tar denne undersøkelsen er jo rett før sine mest fertile dager.

Så er det bare å starte babyprøvingen i morgen?? Eller bør man vente noen dager/ en uke el. lgn før man opptar sengeaktiviteten? ( i så tilfelle går vi jo glipp av denne pp - og DET vil vi jo ikke om det ikke er nødvendig....)

VELDIG glad for svar

Fortsetter under...

Vet ikke ang. røntgen her,men da jeg hadde lap. her for et par uker siden,så sa de ingenting om sex etterpå,det sto heller ingenting i papirene jeg fikk med meg. (De kjørte også kontrastvæske gjennom systemet hos meg samtidig med lap./hyst.)

Vi hadde sex noen dager etter lap. Fikk ikke vondt,men det var ikke akkurat godt heller da,føltes bare litt rart,og så var jeg litt støl i livmora noen dager etter,selv om vi var veldig forsiktige. Tror ikke det er farlig jeg,så dersom du ikke har vondt kan du sikkert ta sikte på å prøve denna p.p'en også. Sifra om noen har en annen beskjed enn meg da(selv om det forsåvidt er for seint å endre på noe nå da,he-he!)

Lykke til!

Tusen takk for svar.

Ja det var det jeg mente, at om det var "farlig" eller økte infeksjonsrisikoen etc. så burde de vel ha sagt i fra???

Føler meg litt øm og støl der nede... Men har lite lyst til å gå glipp av en pp... Er på dag 12 så kan ikke vente lenger enn i morgen i tilfelle....

HSG kan faktisk øke sjansen for å bli gravid da egglederne er blitt noe utvidet og det dermed er lettere for spermien å nå frem til egget:) Har lest at en lege hadde sagt at mange blir gravid 1. eller 2. periode etter en HSG, så det er bare å kjøre på! Lykke til!

P.s. Spira mi satt 2.periode etter HSG..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...