Gå til innhold

Dere som har tatt røntgen av egglederne (HSG) - må man hoppe over en pp?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg var på HSG i går - gikk veldig greit, ingen store smerter eller blødninger. De sa at jeg måtte være obs på om jeg fikk feber da det var en viss infeksjonsfare. Glemte helt å spørre om det bare var å ha sex igjen med en gang... Eller om man må hoppe over denne pp. Synes egentlig det er litt rart at de ikke sa noe om det - da alle som tar denne undersøkelsen er jo rett før sine mest fertile dager.

Så er det bare å starte babyprøvingen i morgen?? Eller bør man vente noen dager/ en uke el. lgn før man opptar sengeaktiviteten? ( i så tilfelle går vi jo glipp av denne pp....)

VELDIG glad for svar

Fortsetter under...

Hei

Ser vi er i samme situasjon.

Jeg var i dag og gjennomførte HSG. Jeg hadde det nok litt mer komplisert enn deg, for jeg blødde mye, og blør stadig.

Men jeg er glad for at det er gjennomført, og at jeg fikk bekreftet at egglederne er åpne :) Regner med at du fikk samme beskjed siden du er så ivrig på å hoppe i høyet allerede?

Gynekologen sa heller ingenting til meg om at vi måtte vente med å ha sex. Jeg tenker derfor at jeg kommer til å teste med el tester og starte prøvingen igjen så raskt testen blir positiv denne pp. Venter el om alt i fra 4-10 dager (jeg har ustabile sykluser).

Det er jo en fare for infeksjon, så det skader kanskje ikke å vente en dag eller 2, dersom du ikke vet at det er nå eggløsningen skjer.

Hei babyklar.

Fikk egentlig ingen beskjeder jeg.. Men overhørte hun ene legen si til hun andre (var 2 stk leger da en var på opplæring) : Disse bildene ble jo veldig fine. Så gikk de... Sykepleierne som var igjen spurte om jeg ville se bildene. Svarte ja selvom jeg ikke visste helt hva jeg skulle se etter - og da viste hun meg at kontrastvesken hadde kommet helt "frem" på begge sider. Så sa hun at jeg fikk svar fra legen som hadde henvist meg om en ukes tid..

Så jeg ttror ihvertfall at begge egglederne var åpne. Men la merke til at det var mye mer kontrastveske på den ene siden enn på den andre. I går kveld begynte jeg å få ganske kraftige menslignende smerter og det har jeg fremdeles.Så ikke så fristende å hoppe i høyet... Men gjør som deg, tester med EL tester og forventer egentlig EL om 1-2 dager. Så så fort den er positiv får det vel stå til liv... Har hørt at enkelte har lettere for å bli gravide etter en slik undersøkelse.

Lykke til da, blir spennende å følge med deg - har jo prøvd liek lenge også vi :-)

Ja det blir spennende å se i pp fremover....

Jeg kjenner at jeg har fått fornyet håp. Det går litt i bølgedaler dette med trua på om vi noensinne skal lykkes.

Dersom du så at vesken hadde komme ut på begge sidene så er nok begge egglederne dine åpne :)

Jeg hadde en flink lege som pratet med meg underveis, og som forklarte hva vi så, og hva dette betydde. Jeg hadde også mer veske på den ene siden, men vet ikke om dette har noe å si. Det ble ikke påpekt som noe problem iallefall.

Jeg tenker som så at dersom det har lagt litt "rusk" i veien, som nå har blitt skylt bort, så er det et forstørret håp om å lykkes etter dette inngrepet, så jeg er positiv. Nå er jo veien nyvasket, ren og fin. Ingen hindringer i veien, så får vi vente i spenning å se.

Dersom det ikke lykkes denne pp, så har jeg fått resept på pergo som jeg skal prøve de neste månedene.

Enn du? Har du prøvd pergo?

Hei igjen,

jeg fikk positiv EL test på onsdag - så det ble med to prøvedager denne mnd. (onsdag og torsdag). Da mannen min var delvis bortreist i helgen.

Men nå er jeg litt bekymret da jeg i går fikk ganske kraftige kramper i magen og vondt i min høyre eggstokk. Tok tempen og det viste seg at jeg hadde litt feber også. Men da var det jo nesten en uke siden undersøkelsen.. Fikk beskjed om at det var infeksjonsfare, at om jeg fikk blødninger eller feber skulle jeg ringe sykehuset... Men SÅ lenge etterpå.. Er det mulig at det har noen sammenheng da?

Hvordan har det gått med deg? Har du hatt noen smerter i helgen?

Jeg har ikke fått resept på pergo. Ingen som har nevnt pergo for meg i det hele tatt. Jeg har vært til innvendig UL - alt så bra ut. Har tatt hormonprøver i starten, midten og slutten av sykulsen og fått beskjed om at jeg har veldig gode ELs verdier.

Mannens svømmere har ikke fått like gost skussmål. Han har mye, de lever , men de orker ikke å bevege seg så mye... I tillegg har de funnet ut at han har en betennelse i prostata -som han nå går på en kur for, og skal tilbeke til spesialist i slutten av mars, samt ta ny sædprøve.

Hvorfor har du fått pergo? Er det noe jeg også burde ha fått?

Hei!

Fikk du positiv eltest allerede 2 dager etter undersøkelsen? Så bra for deg. Håper spiren sitter denne pp, nå når du vet at veien ligger åpen og klar.... :)

Jeg vil tro at det ikke er noe fare at du fikk feber i går. Infeksjonen ville mest sansynlig oppstått ved sex'en på onsdag og torsdag. Dersom du ikke kjente noen antydninger etter dette, men først fikk litt ubehag og feber på søndag, så har det mest sannsynlig ikke sammenheng med en evt. infeksjon. Men det skader jo ikke å ringe å forhøre seg med legen likevel.

Jeg har ikke hatt noe ubehag, smerte eller feber etter undersøkelsen, men jeg har heller ikke hoppet i høyet ennå.

Jeg ønsker å vente lengst mulig denne pp pga infeksjonsfaren, og har fortsatt ikke fått positiv eltest.

Jeg regner imidlertid med at testen blir positiv i kveld, eller i morgen (kjenner det på kroppen), og da blir det masse action.

Jeg har har fått pergo fordi jeg har pco (masse cyster på eggstokkene), og har litt uregelmessige sykluser (alt fra 27-38 dager). Jeg har fått konstatert el ved blodprøver, men tror ikke dette skjer hver måned. Derfor har jeg fått perog for å få et ekstra puff, slik at det modnes gode og fine egg.

Jeg håper at det er dette som skal til for å vi skal lykkes :)

Annonse

Da var el over for denne gang. Jeg fikk positiv eltest en uke og en dag etter inngrepet.

Føler at jeg har et større håp om å lykkes denne pp, så dette blir spennende :)

Enn du? Du har vel bare en uke igjen til IKM? Kjenner du noe forskjell denne pp, iforold til tidligere pp?

Hei igjen.

Jeg kan nesten stille klokka etter syklusene mine, tempet i 7 mnd og kurvene viste EL hver gang, i tillegg til at blodprøvene mine viste fine ELs verdier - (uten at det ser ut til å være noe enklere å bli gravid av den grunn...) så da blir det vel ikke noe pergo på meg.

Jeg følte også et større håp denne pp - men det er dessverre nå knust. Feberen og smertene ville ikke gi seg, så mandag kveld (forn 1 uke siden) ble jeg innlagt på sykehus i hui og hast. Jeg fryktet Eggstokken min,. og de mente det var blindtarmen. Så jeg ble hasteoperert natt til tirsdag. Så viste det seg at det ikke er noen av delene... Men at jeg har en svulst i tykktarmen. Fikk helt sjokk. Er jo bare 33 år. Så jeg lå på sykehuset frem til fredag. Har tatt koloskopi, biopsy, CT scan etc. Så nå går jeg hjemme og venter på dommen. Ondartet eller ikke, operasjon? Flere prøver etc. etc.

Fikk plutselig noe helt annet å tenke på. I dag våknet jeg med superømme bryster og da slo det meg: Det skulle ikke forundre meg om at det var NÅ denne mnd det skulle klaffe... Nå som jeg har en svulst i magen, har tatt CT scan, hatt narkose etc. (som sikkert er superskadelig for et evt foster..). Men, men det er jo bare å vente å se... IKM om 3 dager. Og for første gang på 1 og et halt år vet jeg ikke helt hva jeg håper på...

Masse lykke til denne pp - håper virkelig det klaffer for deg.

Stor klem

Hei!

Oj, oj for en dramatisk uke du har hatt. Håper at at svultsten er godartet, og at alt er bra med deg nå etter at du har fått den fjernet.

Dette har du ikke fortjent. Sender gode tanker til deg........

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...