Gå til innhold

Nei...! Ømt, rødt felt på puppen...


bobby - nr 2 i juli

Anbefalte innlegg

Har kjent et ømt felt på den ene puppen siden i går kveld, og i dag såg jeg av det var litt rødlig. Har prøvd å massere mens jeg ammet og pumpet meg. Noen som har noen andre tips? Er så redd for å få brystbetennelse... Er ikke syk på noen måte nå, men det kan jo komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et ømt felt på høyre siden av høyre puppen..Fikk d i går,og er like vondt i dag..

Er også livredd for å få brystbetennelse :(

Skal prøve å dusje i varmt vann,mens jeg masserer godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lett for å få tilstoppet melkegang og brystbetennelse. Varme og hyppig amming på det vonde brystet kan hjelpe. Jeg kjøpte meg en sånn rispute til å varme i micro`n. Legg den rundt brystet før amming, og så stryker du over området som er ømt når du ammer. Bruk ull innlegg i bh`en, unngå å fryse, drikk noe varmt før du ammer!

Håper det hjelper!! Lykke til... og blir det værre så kontakt ammehjelpen og lege så du får hjelp, evt barselpoliklinikken på sykehuset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ikke massere hardt, da kan dere ødelegge vevet i puppen... Bare stryke og massere forsiktig, gjerne i dusjen eller med varmepose på. Cyntocinon nesespray har fungert veldig bra for meg, kulene blir borte med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre i dag, heldigvis. Har prøvd å amme/pumpe meg ca hver 2. time på dagen, og hver 3. time på natta. Litt av et prosjekt siden jeg pleier å amme ca hver 4. time på dagen og ikke på natta i det hele. Så hadde på vekkeklokke kl 3 i natt og stod opp og pumpet meg! Blir noen skikkelige økedøgn dette her. Har også massert lett mens jeg ammet/pumpet. Skal fortsette den hyppige ammingen ut dagen i alle fall. Håpe, håpe at det ikke blir verre...

 

Var nok en kombinasjon av sjelden amming og at jeg ble veldig kald da jeg gikk hjem fra helsestasjonen på mandag som utløste det (var ikke forbededt på snøstorm). Fra nå av skal jeg være veldig forsiktig og ikke bli kald (det er jo lett, siden det er minus 17 gr ute... Blir vel innedag i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...