Gå til innhold

Noen som kjører på i juni??

Anbefalte innlegg

Vi venter til jeg er ferdig med Tr i juni, da blir det "full rulle" i jakten på nr 3..Eh..Viss vi klarer å vente;) Har blitt gravid fort med de to andre, så jeg håper jo at det skal gå raskt denne gangen også:) Det er av praktiske årsaker vi helst vil vente til juni: Jeg må jobbe i 6 mndr (minst),og det er hovedgrunnen. En annen grunn er at vi allerede har bursdager for småtroll i januar og februar her i huset. Synes det er veldig greit å "fordele" bursdagene litt, slik at vi ikke skal bli fristet til å feire to i lag.. Synes alle småttiser fortjener sin egen bursdagsfeiring, og slippe å dele med eventuelle søsken. Og så en siste grunn: Alderen på småtrollene mine. Dem skal få lov til å bli bitte litte grann eldre før en eventuell baby kommer. Vet det bare er snakk om få måneder, men når det er spørsmål om yngstemann skal vere akkurat 2 år, el nesten 2,5 når babyen kommer, er det STOR forskjell i den alderen. Det samme gjelder egentlig også hvorvidt eldstemann skal vere knapt 4 eller 4,5. Så det var meg!:)

Hvorfor venter dere til juni??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8108123-noen-som-kj%C3%B8rer-p%C3%A5-i-juni/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal prøve for første gang i juni vi. Grunnen til at vi venter til juni er fordi vi skal gifte oss i august, og jeg vil ikke ha stor mage i bryllupet. Om vi skulle være så heldige at det klaffer på første forsøk vil jeg ikke ha rukket å få så mye mage til august så da er det greit. Bryr meg ikke om å være gravid i mitt eget bryllup...er ikke så glad i alkohol uannsett...

I tillegg vil vi gjerne at barnet skal ha bursdag i første halvdel av året.

Kjempespennende! Da må vi "hørs" her inne, og se hvordan det går! Jeg synes tanken på en baby født om våren er helt hærlig:)

Er du her ofte forresten? Jeg har vært en del på "bli gravid" (mest lesing av innlegg), men hører jo mer til her, da.

Jeg gjør! Det vil si vi. Jeg liker også tanken på barn født sein vinter eller vår - selv om det selvsagt kan ta lang tid før det klaffer. Men jeg tenker at vi begynner å prøve da, og så får vi bare se hvordan det går. Driver og smugleser litt på de andre forumene, og det er koselig å ha eg eget forum inntil vi kan hoppe over til "Bli gravid" i juni!

Annonse

Jeg er her hver dag...så fremt jeg rekker det..blitt litt hekta kan du si ;-)...leser til jeg stuper...over alt...alle forum og alle historier...føler jeg tar av litt akkurat nå..men er så mye spennende...og siden jeg er helt ny i dette "gamet" så vet jeg svært lite og er veldig sugen på info! hehe...

Til Har_lyst_på_baby_snart: gifter meg 11 august. Du da??

Hei, jeg er helt ny på dette her, ramlet innom sidene og kjente meg igjen i det mange skriver. Jeg er veldig klar for at noe skal skje, men han er ikke helt enig ennå...Vi har snakket om det og klarer ikke bli helt enige siden vi skal gifte oss i august. Han vil vente til etter bryllupet mens jeg er veldig usikker....Har ikke lyst å være kvalm og uggen når jeg skal gifte meg viss det skulle klaffe me en gang....Samtidig virker august så langt vekke....

Jeg også tenker på dette om det skulle klaffe med en gang..kanskje jeg blir kvalm og dårlig på den store dagen...men så tenker jeg at mest sannsynlig blir jeg ikke gravid før bryllupet uannsett...siden jeg har gått på p-piller i 7 år er jeg innstilt på at det vil ta litt tid. Så jeg vil heller slutte med pillen sånn at det forhåpentligvis ikke tar så alt for lang tid før jeg blir gravid i stedet for å vente til etter bryllupet. Om jeg så skulle bli gravid så får jeg ta det derfra og håpe på det beste...:-)

Akkurat samme med meg, har gått på pillen i snart 7 år og rekner med at det vil ta tid...derfor er jeg ganske klar for å starte tidlig slik at vi ikke stresser viss ikke noe skjer i starten...Men jeg har hørt at den første måneden etter du slutter med pillen er det mange som får klaff....Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg...Har lyst å være frisk og opplagt på den store dagen men frister veldig med å få en liten og.....

Vel...jeg slutter iallefall på pillene i mai, så tar vi det fra der!

Vil ikke stresse med det, og egentlig passer det best å bli gravid i september-oktober..

Tenker det kan ta et par mnd å bli gravid, så kan vel starte forsiktig i juni hvis jeg har fått igang syklusen med en gang...:)

Får se! Gleder meg iallefall:)

• 2 uker senere...

Ja,ja, damer:) Det nærmer seg tid for Folat-start! Jeg begynner å knaske folat 1.mars. Da har jeg passert de 3 månedene som er anbefalt før en eventuell graviditet, 1. juni. Tralllalllalllalla! Jeg gleder meg til sommeren,ja:) Begynner dere på folat nå??

Ny her jeg... min mann synes vi skal starte i sommer. Da har vi vært gift i ett år. Jeg er litt redd. Tror han tenker juni, men vi skal i bryllup til forloveren min i august, og vil gjerne få med meg den festen....(dårlig argument, jeg vet) Dessuten knasker jeg jo piller, og hans bror har vært gift i 10 år uten barn....så kanskje vi må prøve en stund. Og vi blir ikke yngre. Så jeg melder meg på juni-klubben...så får vi se.:)

Noen spørsmål der: når skal jeg slutte med pillen? Går også på blodtrykkspiller som ikke kan kombineres med graviditet. Tilslutt, hvordan kan jeg "forberede" kroppen (trening, kosthold etc) slik at jeg ikke eser ut???

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...