Gjest Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har kjøpt alt nytt. Skal jeg vaske dyner, madrasstrekk, stoffet i Leandervuggen, himling osv? Min mor så ut som et spørsmåltegn når jeg spurte om jeg skulle vaske dette før bruk. Tror kanskje dagens mødre er mer hysteriske enn det de var for 30 år siden...... Hva gjør dere?? Vasker selvfølgelig alle klær og sengetøy..
Faylinn Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Jeg skal vaske sengetøy og klær, ikke dyner og puter etc.
VinterGutten-gullet:) Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har iallefall vasket dyne og pute og alle ting som prinsen "kommer borti" hvis du skjønner... leketepper og bamser og alt blir puttet i vaskemaskinen;) Om ikke annet, så har du iallefall noe å finne på i denne ventetiden;)
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 jeg vasker klær, tepper og sengetøy.. men vasker ikke sengehimmel, sengekant, dyner, bamser osv..
wirre;o) Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 luftet madrassene til sengen, vuggen og vognen ute i kaldt vær i noen dager, det gjorde jeg også med dynene. Har en tante som jobber i H&D. Det var viktig å lufte madrassene godt, sa hun. Jeg regner med dette holder jeg.
mayaya Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Jeg vasker alle tekstiler som kommer inntil kroppen på ungen jeg... Dvs. Tepper, klær, sengetøy og sånt. Dyner lufter jeg. Sengehimmel skal han vel neppe borti uansett :-)
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Endelig noen fler som ikke skal vaske alt. Jeg snakket også med mamma om dette og hun så også ut som et spørsmålstegn... Man skal jo ha sengetrekk utenpå dyna, så babyen kommer jo aldri i direkte kontakt med den. Mannen min mener også at det er helt unødvendig å vaske absolutt alt.
Frk. Vable Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Håper da virkelig det holder å "bare" lufte madrassen? Skal bruke samme madrassen som datteren vår brukte, den har stått i boden en stund, så den må nok luftes, ja! Ellers vasker jeg nok bare klær, sengetøy, tepper o.l. Ikke bamser osv. Tviler på de vasket halvparten av dette når jeg ble født!! Og det gikk jo rimelig bra, da!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Jeg vasket ingenting da førstemann kom, han er født en mnd for tidlig og vi hadde nesten ikke kjøpt noe, så vi fikk masse mens vi lå på sykehuset. Tror ikke vi tenket på vasking en gang, hadde litt annet å tenke på egentlig.
Emilie Jeanette&Linus Matheo Skrevet 6. februar 2007 #11 Skrevet 6. februar 2007 hmm.. vasket ikke alt jeg nei... dyna og puta ble luftet.. madrassen også... kan ikke akkurat vaske en madrass med fjær og alt mulig??? like tykk snuppa sin madrass som ene madrassen vi har i rammemadrassen.. lufting holder lenge.. klær og dynetrekk og sånn ble vasket men ikke sengehimmel og beskyttelses kant.... bamser og sånn vakser jeg heller ikke... suppa er nå 17mnd og lvere i beste velgående... kommer til å gjøre det likt for nr 2... han /hun får også nytt da snuppa bruker alt sitt enda...
RompeRock Skrevet 6. februar 2007 #12 Skrevet 6. februar 2007 Har vaska klær og sengetøy; men ikke dyne. Vaska sengekanten, men det var mest fordi jeg synes den lukta sånn etter å ha ligget i skapet ei stund. Har jo nese som en hund for tida, så skal ikke mye til før et eller annet lukter et eller annet jeg ikke klarer... Har også vaska en bamse, dette fordi han røyta litt Og så har jeg vaska babyteppene, helseteppet og hånddukene som skal være bare bebisen sine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå