Gå til innhold

Forsøket ble avbrutt :-((

Anbefalte innlegg

Hadde for mange og for små follikler, og det var fare for overstimulering.. De mente dette var fordi jeg var ung og eggstokkene mine reagerte godt på medisinene (hadde bare fått for stor dose).

Men kan det være at jeg har pcos?

Sukk, dette er bare så typisk.. Menmen, kan forhåpentligvis starte igjen i mai (det er leenge til).

Det verste var egentlig holdningen de hadde til meg på sykehuset. Fra dag 1 snakket de om hvor utrolig ung jeg var (blir 25). Og da de valgte å avbryte så sa de at siden jeg er så ung så kommer jeg sikkert til å bli gravid selv i mellomtiden. Klart jeg håper på det, men føler ikke at jeg blir tatt særlig seriøst. Vi er jo ufrivillig barnløse vi også, selv om jeg er ung...

Uansett - takk for at du leste

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8107357-fors%C3%B8ket-ble-avbrutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Lydia,

for det første var det veldig trist å lese. Man er jo så klar når man først er i gang. Jeg håper tiden går fort mot neste forsøk.

Det der med å si at du er så ung, skjønner jeg føles frustrerende. Men jeg tror faktisk at det er deres (stakkarslige) forsøk på å være oppmuntrende. De sa det samme til meg, og jeg er snart 31! Kjente jeg ble rasende av det, for det er alt annet jeg føler meg når det kommer til denne barnløsheten. Det er sikkert et skarve forsøk på å si at vi skal komme i mål. God tid og så videre.

Det kommer til å bli din tur Lydia! 2007 er helt sikkert ditt år!! Det er faktisk oss på Ass.befruktning sitt år!! Jeg bare vet det;o)

varm klem

Stor trøsteklem tilbake til deg Tullemor. Du har det i hvert fall ikke lett nå. Utrolig leit og meningsløst at du skulle miste. Og så forferdelig at du skal bli hengt ut i tillegg.. Ja, får håpe vi begge lykkes neste gang.

Bare MaliMali, ja tror også det var et forsøk på å trøste. Men det var bare så provoserende å få den kommentaren. Hele tiden har de snakket om hvor ung jeg er, og om jeg virkelig var klar for dette osv. Så jeg føler at jeg må kjempe meg gjennom hos dem, i tillegg til å takle selve forsøket.

Takk for trøstende ord, vi får bare satse på bedre lykke neste gang.

Trist å lese Lydia82.

Men jeg håper dere er snart i gang igjen,og er sikker på at dette skal gå mye bedre neste gang.For da vet de jo mere om hva slags dose du trenger,og hvordan du reagerer på medisinen.Lykke til til deg,og ikke tenk mere på hva de sa på sykehuset.Av og til er de som alle andre ubetenksomme dessverre.

Klem fra

Annonse

Off, kjenner skuffelsen i lag med deg. Ble selv overstimulert i en alder av 25 år, og de sa det samme til meg.. Men i likhet med andre "uvitende" (selv om de burde hatt litt mer innsikt..) så sier de feilie ting ting til feil tid. Men du bør passe på at du ikke blir overstimulert, for kroppen din driv fortsatt å jobber. Jeg ble sendt hjem da forsøket ble avbrutt, og når jeg kom hjem ble jeg sendt natta etter pga overstimulering.

Jeg spurte enda de på sykehuset(IVF) om de kunne ta noen blodprøver før jeg dro hjem for å utelukke at jeg var overstimulert, pga at jeg var veldig hoven i magen +++. Men de gjorde det ikke..

Men det som er bra(!...) er at nå vet de hvilken dose de skal gi deg neste gang, slik at det er større mulighet for vellykkhet. Jeg er begynt å spraye nu. Skal i gang med sprøyter om ca 1 uke, og det er andre medisiner jeg bruker denne gangen. Så jeg håper at denne gangen blir det bedre.

Lykke masse masse til, håper mnd fram til mai går fort for deg og han:) Får pleie forholdet i mellomtiden:)

Klem klem

Flippa: Nei, jeg har ikke merket noe. Jeg er ikke overstimulert, men det var fare for at jeg kunne bli det, derfor turte de ikke fortsette. Har ikke hatt særlige symptomer, kjenner jeg er litt øm i magen og oppblåst. Lykke til med spraystart! Det er jo ikke så lenge til. Håper det går bedre med deg :)

Ella80: Oj..visste ikke at jeg kunne bli overstimulert nå som jeg har slutta på sprøytene. Går fortsatt på nesespray da. Jeg leste akkurat i en bok at hvis det var fare for overstimulering, så burde jeg holde senga og drikke mye vann. Og jeg har akkurat vært ute og gått meg en lang tur. På sykehuset sa de bare i en bisetning at jeg burde drikke en del. Satser på at det går bra da.

Hvor stor dose hadde du da du ble overstimulert, og hvor stor dose får du nå?

Tusen takk for svaret, godt å høre at det ikke bare er meg (vi hører vel for så vidt til samme klinikk også)

Uff ja det er superkjipt!!

Måtte avbryte selv i mai og aug ifjor, og man blir så skuffa! Jeg måtte avbryte pga at jeg fikk folikkelutvikling til fryseforsøk, det ville de ikke ha...........

Hvorfor må du egentlig vente så lenge på neste forsøk? Er det lange køer? Er det noe vi blir gode på her er det ihvertfall å vente.....................

Føles veldig lenge akkurat når man får vite når neste forsøk blir. Jeg hadde fryseforsøki januar og ble ikke gravid. Skal ha uthenting og innsetting av egg igjen i uke 15. Så det ble 3 mnd på meg også..............

Prøver å kose meg og nyt livet i ventetiden. Drikk god vin og sov lenge, dra på kafe og gjør det du vil:o).............

Klem

Hei :) Takk for svar.

Tror jeg må vente så lenge fordi de vil at alle hormonene skal være ute av kroppen.. men har litt lyst å mase slik at det blir en mnd tidligere. For det er ikke noe særlig kø ettersom jeg har forstått.

Skal prøve å nyte livet ja :) Lykke til med neste forsøk!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...