SnoopyMamma Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Hei, Jeg er på min første doble Pergo-kur nå, begynte i går, og kuren varer ut uken. Problemet mitt er at jeg sliter med voldsomme bivirkninger. Har hatt konstant hodepine siden i går ettermiddag (tok de to første tablettene på morgenen), og var kjempe kvalm i går (trodde kanskje det var omgangssyke på gang). Kjempe trøtt selvom jeg la meg tidlig i går kveld, og hadde ekstreme hetetokter i natt. Prøvde å ta smertestillende mot hodepinen i går, men det hjalp ingenting, og jeg pleier vanligvis ikke ta smertestillende, så det skulle ha hjulpet :-( Er det andre som har hatt lignende opplevelser? Kjenner at jeg begynnet å miste litt motet nå, ettersom jeg bare er på dag 2. Hvordan skal det bli videre fremover? Snoopymamma
Elise29 Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Heisann. Jeg er på min fjerde pergokur og har ikke hatt noe særlig bivirkninger før nå. Jeg verker i puppene, har hodepine innimellom og er nesten konstant småkvalm og uggen. Er på dag 19 i dag og hadde positiv EL-test både i gårkveld og i dag. Det er jo ikke noe behagelig med alle disse bivirkningene, men vi tåler vel litt dersom resultatet blir en baby ;-)) Lykke til
SnoopyMamma Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2007 Hei, Betryggende å vite at det er flere som har bivirkninger, så føler man seg ikke helt utenfor. Ja, absolutt verdt det hvis resultatet ender opp så bra, men hadde så mange komplikasjoner i forrige svangerskap jeg da, så jeg har på følelsen at dette bare er begynnelsen. Har du flere barn eller er dette første? Har du hatt eggløsning på de tidligere kurene du har hatt? Eller er dette første? Jeg er på dag 6 bare jeg da, og det blir veldig spennende å se til uken. Vi får holde hverandre oppdatert, jeg krysser fingrene for at den satt denne gangen for din del :-)
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Jeg har hele tiden trodd at jeg ikke har hatt bivirkninger av Pergo. Men svettet ganske mye om natten de dagene jeg gikk på pillene (dag 1 - 5), så regner med at det komer av Pergo? Men det har gått over nå (er på dag 15)!! Hadde det helt likt i forrige syklus med pergo også!
SnoopyMamma Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2007 Mest antakelig, har også hatt hetetokter om nettene...forferdelig slitsomt. Men da håper jeg på at det gir seg om noen dager, skal ta de siste tablettene i morgen. Og da er det vel bare å vente på EL..? En ting jeg lurer på. Er det sånn at Pergo gir en bestemt syklus, eller er dette individuelt? Jeg har fått et skjema fra gynekologen min, hvor det står avkrysset at mulig eggløsning vil være på dag 14 eller 15. Og hun så at dette stemmer for de aller fleste. Når fikk du EL på forrige kur?
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Jeg fikk EL på dag 21, det er ikke uvanlig at man har EL så sent. Min lege sa også at jeg kunne forvente meg EL på dag14/15, men det stemte jo ikke! Syklusen kan variere med Pergo!
På tide* gutt08-gutt11 Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Hei. Jeg er på min 2 enkle pergo-kur. Hadde masse bivirkninger på første kur som- hetetokter, veldig sårbar og gråt for alt og ingenting, masse slim/veldig våt nedentil, sår nedentil, ømme bryster, trøtt.... Fikk bekreftet med bl.prøve at jeg hadde hatt eggl. og fikk mensen på dag 29. Tror selv jeg hadde eglgøsn. dag 15/16 pga. slim +++. Men kjente det ikke. MEN denne mnd. er nesten alt anderledes. Fikk masse stikkninger/smerter i venstre side i går og pos. eggløsn. test. Å det på dag 12 :-) Har litt slim, ellers er alt ok. Så hver mnd. med pergo er ikke lik. Heldigvis sier jeg!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå