Gå til innhold

Juni: Dere som gir flaske, kan dere se hit litt??


Vestlandske meierier A/S

Anbefalte innlegg

Har en puppenekter delux!! Så nå har vi brukt uker på å venne han til smaken av mme, da jeg er lei av å kjempe med han. Får ikke i han pupp hele dagen, kun på natta.

 

Nå drikker han heldigvis litt mme og det jeg lurer på er hvor mye mme drikker babyene nå? Jeg får sikker tikke i han så mye som dere uansett, men hadde vært greit å vite det.

 

Jeg får i han en flaske midt på dagen som lunsj, får frukt også da. Da drikker han 150-200ml. Får kanskje i han ei halv flaske på kvelden også, 100 ml. er glad for hver dråpe jeg får i han, er redd han ikke får nok væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et flaskebarn. Han ville ikke ha mer pupp når han var 4 mnd. Han får 1 flaske til hvert måltid. Altså 5 til dagen. Da bruker jeg en blanding av 210ml vann og 7 skjeer mme. Til frokost f.eks. grøt først også mme. Lunsj mme av og til litt frukt, men han er ikke så glad i det enda. Lige så til brunsj, middag og kvelds. (Må si det at det er ikke alltid han drikker opp alt da, men da vet jeg iallefall at han er mett.)

 

Lykke til med tilvenningen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg lager også en flaske til hvert måltid,dvs 4 flasker av 120 ml vann.men hun drikker aldri opp alt lenger.tilbyr ho vann også.spiser grøt til 3 av måltidene og 1 av frukt.spiser ikke på nattan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teodor har vært flaskebarn siden han ble født, skjønte ikke dette med puppen han...

 

Nå som han blir 8 mnd drikker han 237 ml pr måltid ( max på brown flasken. )

Vil han ha mer, så får han mer, vil han ikke ha alt, så bestemmer han selv :)

 

Han er ikke så glad i middag og grøt, men prøver å få i han litt annen mat enn bare flaske også.

 

Han får flaske 4 ganger om dagen, ca... Han regulerer dette selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...