plutseligbolle Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Hei. Vi har en Skoda Fabia. I instruksjonsboka til bilen står det at det ikke anbefales at man har barnesete i forsetet. Det går an å slå av airbagen men ikke gjør det, står det. Og overalt blir det jo anbefalt å ha bakovervendt barnesete. Men det betyr jo at man ikke kan se babyen hvis den må sitte med ryggen til i baksetet. Er ikke det upraktisk og dumt? Vi lurer på å leie barnesete fra IF. Er det noen som kan hjelpe en stakkars førstegangsfødende her?
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Vi har hatt bakovervendt barnesete i baksetet, og ser ingen problemer med det. Om du føler behov for å følge med på barnet er det mulig å montere et sladrespeil, antar du får dette i bilutstyrsforretninger. Men det kan fort bli et faremoment om du skal sitte og følge med på barnet mens du kjører. Ta heller oftere pauser i kjøringen, er mitt tips. Pass på at du får et sete som passer til bilen, men dette får du hjelp til i butikken, og sikkert også hos IF, hvis du skal leie. Du bør sørge for at du får hjelp til å montere det riktig. Lykke til!
ceso Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 jeg hadde bakovervendt barnesete i baksetet og null problem.. det finnes speil du kan kjøpe i babybutikker hvor du kan se babyen uansett. det var aldri noe problem at jeg ikke så babyen da jeg kjørte, for somregel hørte jeg henne... hehe... likte ikke bil...
mamman til flere Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 kanskje litt upraktisk når en tenker på at en ikke kan følge med på den lille, men så absolutt det tryggeste for barnet. http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Barn_i_bil_Forovervendt_eller_bakovervendt+/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå