Paddin Skrevet 6. februar 2007 #1 Del Skrevet 6. februar 2007 eksemen :-( Jeg var borte med jobben i helgen og da jeg kom hjem var begge barne fryktelig røde overalt ( - ansikt ) Jeg blir så fryktelig satt ut ... så i går fikk jobben bare vente. Vi sov lenge og startet dagen med Kp bad og smørning. Nå venter vi bare på å få time på Voksentoppen og vår etterlengtede syden tur i mars. Har oppdatert bloggen deres hvor dere kan se status ... er nyskjerrig på deres barn hvordan de er i forhold. Du finner oss. http://sosken.blogdrive.com Er helt oppslukt av andre sine historier om dagen og kom over talkeczema.com. Et britiskt forum for de med eksem. Syntes det var helt fantastisk og kan ikke forstå at det ikke finnes et sted som dette her i Norge. For meg hjelper det veldig at vi ikke er alene om denne sykdommen... tror dere et slikt forum hadde vært noe ? Vet det finnes mange hyggelige steder som dinbaby, men det tar for seg så mange teamer og det finnes så mange slik at vi som har behov for å lufte dette blir så spredt. Mange ord fra meg på morgningen... ha en fin dag alle sammen. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8106045-n%C3%A5-er-det-tilbake-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rattata Skrevet 10. februar 2007 #2 Del Skrevet 10. februar 2007 Hei Paddin, Jeg vil bare si at jeg har fulgt bloggen din, og den har virkelig rørt meg. Første gang jeg leste den trillet det noen tårer, mye fordi jeg kjenner meg selv igjen i dine frustrasjoner. Atopisk eksem kan virkeliglig til tider være en helt for j**** sykdom. Synes barna dine er veldig tapre, og all ære til deg som smører, bader og trøster både på dagen og på natten!! Selv har jeg en gutt på ett år som har vært plaget med atopisk eksem siden 6-ukersalder. Han var virkelig plaget, og jeg fikk i starten liten eller ingen hjelp fra fastlegen eller helsestasjonen. På det værste var 90 % av kroppen dekket med eksem, og han har også vært innlagt på sykehuset pga dette. Som baby var han veldig urolig og utilfreds pga kløe, og vi hadde alltid votter på hendene hans for at han ikke skulle klore seg til blods. Huff, det var en utrolig frustrerende tid, og jeg var så ulykkelig. Å se han ha det så vondt spiste meg opp innvending, og jeg leste alt som var på nett om atopisk eksem for å få tips og gode råd. Vi har nå fått veldig god hjelp av en barnelege som er spesialist innen allergi og eksem. Vi har fått påvist melke- og eggeallergi, så eksemet ble bedre etter at jeg la om kostholdet (jeg ammet). I tillegg så holder vi huden hans fuktig ved å bade i oljebad daglig og smøre med karbamid-krem to ganger daglig. Han har fortsatt eksem på mage, rygg, hender og føtter, men vi holder det i sjakk med Elocon. Vi har nettopp kommet hjem fra to uker i syden, og huden hans ble så mye bedre. Tror faktisk det er første gang han ikke har en eneste eksemflekk på kroppen For håpe det varer litt. Vi har også søkt om opphold på Voksentoppen, men vi venter fortsatt på svar. Har barna dine alltid vært alvorlig plaget, eller har det blitt værre med alderen? Får virkelig håpe at de snart vokser det av seg. Har de forresten blitt allergitestet? Var inne på talkeczema.com, og det så ut som en bra nettside. Jeg synes selv det hjelper å lufte sine frustrasjoner med andre i lignende situasjon, så det hadde vært fint med en lignende norsk nettside. Håper dere har fått litt mer kontroll på eksemet til barna dine, og at dere får sove litt om natten! Ha en fin kveld Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8106045-n%C3%A5-er-det-tilbake-igjen/#findComment-8175329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå