PlinkiPlonk Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Tenker da på vogn, stellekommode, klær, flasker, poser o.l. Kjøper dere alt nytt, eller kjøper dere noe brukt og? Selv har vi gjort noen kupp, som f.eks en stellekommode som var brukt i bare 4 mnd, å den betalte vi 500 for. Så kjøpte vi barnevogn, reiseseng, stol, voksipose.m.m for 2000. Men har kjøpt bleiebøtte, merinoskinn, sengeklær, dyner og babyklær nytt. Så regner sånn ca 10.000 + -, når vi er ferdig med å handle.
Lykkekløver Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Vi har brukt ca 15000, kjøpt alt nytt. Men, vi har kjøpt en del på salg og fått greie pakkepriser i butikken.
Faylinn Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Vi kommer til å bruke ca 20.000, inkludert tøybleier. Har ikke kjøpt noe brukt, men barnevogn og bilsete på tilbud. Både foreldre og svigerforeldre har bidratt, og det har blitt godt motatt. :-) SIFO har et overslag på kr 32.000 i klær og utstyr (+ ca 3000 til mat) for det første leveåret til en baby, så vi ligger fint an. Blir neppe kr 10.000 i ekstra utstyr ut året. Sparer vel inn litt pga de tøybleiene, hehe. ;-)
FuriLaks Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Oi oi. Dere er gærne! Nå har vi vært veldig heldige da, fått masse og lånt en del. Sidn babyen ikke bryr seg det grann om pris og om det er flonkende nytt, er jeg kjempe glad for at vi ikke trenger å bruke en formue på utstyr! Har kjøpt vogn for 500, og litt annet stæsj, kanskje brukt et par tusen til sammen. Og nå har vi det meste!
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 vi bruker babykurven som jeg lå i da jeg var liten, har fått nye trekk på den så den ser helt ny ut. Ellers har min foreldre kjøpt klær for ca 4000 kr og jeg har kjøpt litt her oog der, ettersom jeg IKKE klarer å la være. Vi har bestilt bebe conforte high trek vogn,sportsvogn, bilsete og stelleveske. Det var 25% avslag så fikk det rimeligere enn vanlig men måtte alikevel ut med 9000. Har kjøpt stellekomode på tilbud til 2000... og alt som trengs av tepper og hånkler. Ellers kunne jeg handlet meg i hel til den lille prinsen.
2barnsMamma28 Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 vi har fått låne så mye, som er ganske nytt, masse venner som har fåttt litt før oss. så bil sete låner vi det første, ble kjøpt for 4 mnd siden, og det er sånn vi selv ville kjøpt. så den var grei... stellekommode, lik den vi selv ville valgt, brukt til en stk som nå ik bruker den. kurv, gått i arv etter oldemor, med ny madrass og stasj! så skal vi få sprinkel seng av mine foreldre:) kjøpt ny vogn da, det ville vi ha, og badekar og bleiebøtte , lammeskinn.... Men v ier takknemlig for det vi fikk låne, alt er jo så fint og godt som nytt
Ebbalille Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Vi har arvet vogn, bilstol, vippestol og kurv. Så har vi fått stellekommode av min mamma, pappa skal kjøpe sprinkelseng og mormora til mannen min ville gi oss lammeskinnspose. Så har faktisk ikke kjøpt noen ting selv ennå! Men vi har bare konsentrert oss om de "store" tinga foreløpig. Må vel kjøpe litt småtteri etterhvert nå.
Lulu-Jenta Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Nei det er ikke akkurat småsummer det dreier seg om. Vi har valgt å kjøpe alt nytt, ikke noe med at alt skal vere så svært osv.. Men syns det er deilig å tenke på at det vi har, ikke er brukt av ukjente. Låner ingenting, fordi vi har ingen å låne med...Men uansett så har vi kjøpt/fått ting som vi kan bruke til flere barn som forhåpentligvis blir født;) Alt i alt så blir det en verdi mellom 15-20 000.. Sykt å tenke på, men verdt det..Alt er stas med det første barnet,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå