Gå til innhold

Noen som har vært og flydd med disse små??

mammasgojente

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut og fly med Emma for første gang torsdag og er litt nervøs. Skal fly alene og mamma møter meg på flyplassen på den andre siden.. Men så er det en del ting jeg lurer på..

Er de hjelpsomme på flyplassen med å hjelpe å legge vogna i pose etc eller må man klare dette selv?? Ikke helt sikker på hvordan det skal gå samtidig som jeg holder emma..

Er det best å ha henne i babybjørn?? og kan jeg ha henne i denne gjennom sikkerhetskontrollen?? tenker rent praktisk på at det jo ikke er noen andre som kan holde henne så må klare å jonglere håndbaggasje, stelleveske, jakker, billett o.l

er det noe jeg ikke kan ta med i stelleveska?? tenker spesielt på alle disse nye reglene...

ellers noe jeg bør huske på? regner med at rygg og armer kommer til å være litt slitne etterpå for hun begynner å bli litt tung nå ;)

kjenner jeg er litt nervøs for dette her, men skal bli morsomt å komme seg bort litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fløy alene med både Sanna og Simen da han var 2 mnd.

De er ikke så behjelpelig med mindre man spør dem om hjelp da:)

Jeg ville nok ha tatt bæresele ja. Det hadde ikke jeg, og holdt på å gå av i ryggen!

Når det gjelder de nye reglene hadde ikke de kommet da, menta en tlf til flyselskapet:)

Dette går nok veldig bra! God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flydd med henne til Paris og Island og har vært veldig uproblematisk. Måtte pakke vognen og slikt selv, men har hatt m sambo da så forhåpentligvis er de mer hjelpsomme hvis man er alene. Når det gjelder de nye reglene så kan man ikke ta m tuber m zink krem og lignende, men barnemat, melk ol er lov men man må være forberedt på å smake på det selv i sikkerhetskontrollen. Hadde m bæresele og det fungerte greit. Kan få dottter i ørene v avgang og landing, hjelper hvis hun får suge på noe, f.eks flaske eller pupp. Vilde har ikke slitt med dette, men en del gjør det... Ellers så er kabinpersonalet som regel veldig hjelpsomme, dette går kjempe bra skal du se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i utlandet med jenta mi. Syntes de var veldig behjelpelige.

Hadde ei lita og lett vogn med som jeg kunne legge ned ryggen på. Fekk ha den med på flyplassene . Trilte den helt til inngangen i flyet der jeg slo den sammen og der sto den å venta på meg når me landa. Fekk og gå først ombord på flyet så det gjekk kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte fly med Emma da hun var baby, de hjelper deg med å pakke vogna hvis du spør om det. Ellers kommer du først om bord på flyet slik at dere kan sette dere til rette før de andre kommer om bord.

Ville nok tatt babybjørnen, litt lettere når man er alene med masse å bære på:-)

Eneste jeg vet du ikke får ta med deg er saks, negelfil og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen... Sitter her nå og skriver liste slik at jeg skal huske å ta med alle ting jeg kan trenge og så ser jeg plutselig at jeg har jo glemt å tenke på meg selv.. haha... skal se jeg ender opp med å reise i bare tøflene og glemme å pakke sko e.l... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Gardermoen hjalp godt til de to gangene jeg har flydd til trondheim med Jørgen. De pakka vogn i pose uten at jeg spørte.

Hadde bæresele og det er godt å ha, men. Da man skal gjennom gjennomlysinga så måtte jeg ta av selen og holde ungen, de ville vel sjekke selen også da. En av tollerne måtte bare holde Jørgen, men jeg måtte liksom be han om det og hadde ikke han holdt ungen så måtte jeg ha lagt han på båndet og han hadde nok snudd seg og falt ned.

Da jeg endelig var gjennom fikk jeg ingen hjelp til å holde han når jeg måtte ta på sele, sko, belte så da måtte jeg legge han på båndet i håp om at han ikke ramla ned. Da blei jeg skikkelig forbanna. Hva er liksom vitsen med selen da om vi ikke kan bære med den gjennom tollen. Der er det jo verst også. Mye av og på. Jeg var alene også!!! Jaja, men ellers gikk reisen fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...