Gå til innhold

Ajas!!!!! Nå er jeg her. (laaaaaaangt svar :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!! Beklager at jeg svarer så sent, har vært litt hektisk i helga og guut nr to hadde fri fra bhg i dag. Rekker ikke så mye dib da :)

Han som var mye plaget med barneastma er nå 5,5 år og har vokst av seg det meste heldigvis! Han fikk fjernet mandlene før han var to år og ble faktisk litt bedre etter det. Han testet positivt på mye på prikktest i den perioden men ingenting vi la merke til i praksis. Han hadde OFTE hosteanfall, forkjølelse, falsk krupp og feberperioder på rundt en uke. Han brukte forebyggende astmamed. (flutide) et halvår ca da han var 2,5-3 år, men han ble gradvis bedre etter 3 årsalderen. Var å prikktestet ham nå nettopp, da var det kun katt han testet svakt positivt på:) Det hender med sjeldne mellomrom 2-3 g pr år)at han plutselig får kløe over store deler av kroppen nå også uten at vi finner ut hva det er. Tror han reagerer på nugatti max da av en aller annen merkelig grunn. Og han får hoste når han blir forkjølet. Men nå er han ikke mere syk enn barn flest heldigvis.Han får ventolin en sjelden gang bare nå. Har syntes så synd på han mange ganger når vi har stått i vinduet å kikket ut på andre barna og han har vært syk :( Men han har tatt det veldig greit selv da. Minstemann nektet å spise mat så han ble fullammet til han var 8.5 mnd! Nå spiser han brød og banan og smaker på en del annet, men ligger langt under vekt/vekstkurven sin enda. Men det kommer nok. Han har hatt en hosteperiode han også i tillegg til atopisk eksem... Så vi har fått ventolin til han også. Men de sier jo at fordelen med å amme er veldig stor uansett så det kan jo ikke være derfor de blir så syke? er vel heller noe som ligger i genene. Er en del allergi i slekta her ihvertfall. Minstemann blir ammet litt enda, men har gradvis blitt mindre de siste 14 dager. Helt greit det da. kansje jeg kan spise vanlig mat igjen snart? Hvordan står det till med lilletuppa di da? har hun også tegn på astma/allergi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Tusen takk for svar :o) Nå så jeg litt lysere på ting her, kanskje det er håp alikevel? ;o) Håper virkelig han vokser det av seg. Det ligger masse astma i familien, på begge sider, har det selv også. 2.mann får og ventolin og flutide + singuler og losec (har reflux prob også)

Han var og veldig vanskelig til og venne til annen mat. Han var vel ca 8mnd da omsider ville ha litt banan.

Heldigvis har ikke minste frøkna vist noen tegn, men hun har vært mye forkjølet til tross for at hun bare blir 4mnd snart. Men det kan jo og komme av at hun har eldre søsken :o)

Skrevet

Får håpe han vokser det av seg ja. Er ikke noe moro når barna er dårlige hele tiden. Mye forkjølelse er jo normalt når man har eldre søsken men man blir mere på vakt og litt redd for at de små skal få det samme som storesøsken da. Mine to siste har vært vanskelig å venne på mat begge to. nr to spiste bare grøt og mme til han var nesten 1,5. Minstemann nektet først å ta flaske til han var 7 mnd, så nektet og nekter fremdeles å spise grøt eller noe annet som komme på skje. Nå har han begynt å ta mme for en mnd siden og spiser brødskive. Vil gjerne smake på det vi andre spiser. Så knekkebrød og litt middag smaker han også på. Men det må være biter som han kan tygge :)

ang jenta di så sies det at gutter er mere mottakelig for astma/allergier og er litt "svakere" sånn sett, så vi får krysse fingre på at jenta slipper unna. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...