Gå til innhold

TFK og andre vogner i forhold til Voksiposen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mye trøbbel med å få seler gjennom hullene i voksiposen min, da Teutonia og Simo... Hvilke vogner har seler som går fint gjennom hullene? Særlig opptatt at TFK, da jeg har fryktelig lyst på ei sånn vogn.. Men har litt lyst å vite om selefestene går gjennom der.. Andre vogner som ikke går an å bruke m selene???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner ikke helt hva problemet er.....?

ett hull til reima mellom beina to hull til reimene over hofta, skulderreimene over posen...; )

Skrevet

Forstår godt hva du mener. Synes ikke det blir så bra med de skulderstroppene over posen... Men jeg har kjøpt ekstra sele, sånn som bare festes i sidene (har Simo) Den bruker vi når det er vinter og voksi vær, så ligger barnet veldig godt nede i posen. Synes det fungerer veldig bra. Trenger egentlig ikke 5-punkts når man ligger oppi posen synes jeg.

Skrevet

hmmm men i foreksempel TFK så kan du ikke feste vanlig sele som bare festes på sidene. Har en slik vogn (tfk) og jeg har ikke sett noe festemekanisme på sidene. Jeg har både dunpose og voksi og det går finy å feste 5 punkt sele gjennom posen.

Skrevet

Jeg vet der er voksiposer med 5 hull, er ikke egentlig problemet... Problemet med min Simo og teutonia er at noen av spennene på selene er for store så jeg får de ikke gjennom hullene i posen! Og så er det faktisk mange poser som bare er laget for 3 hull... Første posen jeg kjøpte kom jeg ikke på å spørre om det engang for jeg trodde alle hadde 5 hull. Så solgte jeg denne igjen i frustrasjon og lette etter en ny svart..Nå var jeg veldig tydelig og spurte om der var 5 hull, altså for 5PUNKTSSELER! Jada, sier ho og jeg betaler og får den.... NEI, fortsatt bare 3 hull! Kan dere forstå jeg ble litt irritert? Lurer på å be om å heve kjøpet eller be ho dekke sysnekring hos sydame for 2 ekstra hull... gjerne i samme jafset utvide de andre litt...

Og d hadde kanskje ikke vært så nøye med sele om gutten min satt i ro i vogna, men står vi i ro i 2 minutter gjør han alt han kan for å komme seg utav! Også i bevegelse om han ikke var helt i humør for å sitte i vogn.. Men når han kjenner selene over skuldrene gidder han ikke prøve liksom, da aksepterer han det bare rett og slett..

Skrevet

Aha, ser at de nye posene som har hull til 5-punktsseler, ikke bare har to hull til reima mellom beina alt etter hvor lang ungen er, men jammen er ikke hullene til reima der STØRRE enn de gamle... tenk om de hadde kommet på det... Noen som har lyst å bli medlem i Bokklubbens Barn så jeg kan få en NY voksipose i rimelig vervepremie??? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...