Gå til innhold

Hvor langt får mannen dra rundt termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig usikker på hvor engstelig jeg har grunn til å være, for en fødsel tar jo garantert flere timer. Hvor langt unna føler dere det er trygt å ha mannen siste uke før termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hallo... min mann skal fint få holde seg i distriktet her vi bor. er fjerdegangs fødende så det kan gå fort.. =)

Skrevet

Njaa.... På jobb, kanskje... Det er en halvtime med buss eller 15-20 min med bil :-)

Neida, jeg vet ikke jeg.... Men han er innkalt til HV øvelse som slutter 2 uker før, og det er jammen ikke planer om at han får lov til å dra dit!!! Jeg har vært sykemeldt pga kraftige kynnere siden uke 29, og de setter i gang når jeg blir stressa... Så ikke om jeg er hjemme alene såpass kort tid før, nei!!!

Skrevet

Nei, siste uka før termin får han holde seg hjemme, eller i hvert fall nesten hjemme. Har hatt 1-times fødsel før jeg...

Skrevet

Han kan dra så langt han måtte ønske. Det er opp til han om han vil være med på fødslen el ikke.

Jeg er en av dem som ikke trenger mannen med.. kan godt ta med en venninne el føde alene jeg.

Tror han syntes det var tøft å være med sist gang.

Skrevet

Begge mine tidligere fødsler har vært raske, så min mann får holde seg i nærheten:) Vil ha han max en time unna.

Skrevet

Trenger heller ikke mannen med, men trenger han til å være hjemme med den blivende storebror.. Så, han får med andre ord ikke dra så veldig langt unna. :)

Tenker jeg føder alene denne gangen også.

Skrevet

Min samboer er også innkalt til militær øvelse ca 3 uker før termin, men jordmor sa pga mine kynnere osv så må han være i nærheten så håper han får fritak for det. Eller vil jeg ha han kun en times tid unna.

Skrevet

Med førstemann gikk vannet kl 23.30, så begynte riene etterhvert og kl 02.30 var han født. Sambo var nettopp kommet hjem fra en lang kveldstur og det var en mnd igjen til UL termin. Er egentlig forberedt på det meste denne gangen, alt fra at det kan ta lengre tid til at det kan gå så fort at han ikke rekker hjem fra jobb. 1. pri er at jeg er på sykehuset når jeg føder, tar med eldstemann dit hvis vannet går og sambo er på jobb så får vi ta det som det kommer derfra.

Skrevet

Må nok bare kaste oss i bilen med en gang jeg kjenner noe...så mannen min får hverken dra langt bort, eller nyte alkohol siste uken før fødsel...

Skrevet

Heisann!

Min mann skal reise på helgetur nå til helga. Turen tar 5-6 timer å kjøre med bil.

Dette syns jeg er helt greit, selv om det bare er 13 dager til UL-terminen. I tillegg er mensterminen på lørdag, men regner med at sjansen for at noe skjer i løpet av helga er såpass liten.

VISS noe skulle begynne å skje, så får han kaste seg i bilen og kjøre det han kan for å rekke fødselen. Forrige gang holdt vi på i 12 timer, så han skal vel rekke en del av fødselen iallefall.

Tror det er viktig for han å få en liten tur bort nå før barselperioden. Da må han jo holde seg veldig i ro her hjemme.

Skrevet

Har fjorten dager til termin idag. Samboeren min reiste for en time siden, han skal fem seks timers kjøretur unna. Regner ikke med at noe skjer i løpet av natten. Men må jo innrømme at jeg satt med en klump i halsen da han dro. Men sa ikke noe til han. Han er jo tilbake i morgen formiddag, skal nok klare å holde tulla inne til da:) Men jeg hadde ALDRI latt han dratt hadde det vært i neste uke han skal reise. han får bli hjeme uken før termin, og alkohol får han holde seg langt unna.

Skrevet

Han får lov til å dra på jobb, eller besøke venner i nærheten.

Tar ikke sjansen på å sende han langt bort når det nærmer seg termin.

Dette er barn nr 2, så det går sannsynligvis fortere enn med den første, og så er vi jo nødt til å få barnevakt til henne før vi drar inn og føder babyen.

Terminen vår er 8. april, så fra midten av mars er det best han holder seg i nærheten!

Skrevet

jeg har termin i morgen, men sambo er på jobben i dag. Hvis ting skjer litt for fort så ringer jeg etter ambulanse og så møter han meg på sykehuset siden han jobber 10 min unna. Ellers vil det ta bortimot en time før han kommer seg hjem.

Men sånn det ser ut nå, så skal det mye til om at jeg føder før kl 17.00!!

Ellers så holder han seg selvfølgelig edru og har alltid med telefonen!

Fri fra oss får han nok av når han reiser på jobb til Øst Timor når barnet er 3 uker!

Skrevet

Jeg spurte legen om dette siden jeg har en mann som reiser mye i jobben. Jeg har UL-termin 26.03 og mens-termin 15.03. Han sa at mannen burde ikke være mer enn et par timer unna fom ca 01.03....

Nekter han ikke å reise, men tror helst han vil holde seg i nærheten. Han vil jo ikke gå glipp av det store som skal skje :-) Tror han hadde følt seg veldig snytt for opplevelsen...

Tror ikke han kommer til å reise på overnatting etter 01.03. Kommer nok til å høre litt med jordmor på kontrollene fremover og planlegge litt ekstra godt...

Skrevet

Så langt han vil... reiser han langt av gårde vet jeg hva jeg betyr..

Skrevet

Min sin får holde seg i nærheten ja. Han skal få lov å jobbe altså.

Jeg har termin 22 mars. Han har bursdag den 18 februar så da ksal han få lov å gå utmed kompisene. men etter det er det ikkemer alkohol og han skal få være hos meg og holde meg i handen.

Skrevet

...garantert flere timer...Vet ikke helt!

Jeg hadde styrtfødsel med førstemann, samboer kom hjem kl 1330..Da ba jeg han skynde seg hjem fra jobb.

Kl 13.55 parkerte vi utenfor ullevål, kl 14.15 var fødselen over.

Jeg hadde forberedt meg på 6-7 timers fødsel, men den gang ei!!

Så et par timer unna er helt uaktuellt da nr 2 ofte kommer enda fortere!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...