Gå til innhold

Juni: Amming på offentlig plass....


Fjompen og SjæfsSoppen

Anbefalte innlegg

Jeg bor på en liten plass og her er det helt vanlig å amme der man vil for å si det sånn. Vil lillingen ha pupp på kafe så får han pupp på kafe, enkelt og greit.

Vet jo at noen syns dette er ufyselig, men har følt at jeg har tatt nok hensyn til dette med å legge et koseteppe over mini når han spiser, dette er mest for hannes egen del for han blir mye roligere av det.

 

Men.. nå var vi i oslo i forrige uke, satt på kafe ilag med en venninne, da mini ville ha en liten sup, vi satt lenge å pratet og ante fred og ingen fare, da en eldre dame kom og stakk hodet nesten nedi puppen og utbrøt i nærmest lykke, næmen guuu så flott!!! både jeg og mini skvatt, og damen fortsatte å fortelle hvor fantastisk det var at jeg ammet og hvor godt babyen min syns dette var, helt fantastisk mente hun dette var :)

da jeg kom over sjokket, flirte jeg og sa at jo da han syns nok at det var godt.. og trodde hun skulle gi seg med dette..

men nei, forsatte og babble om at dette måtte jeg fortsette med til han var hvertfall ett år osv..

 

hehe ja det var jo koselig å få en sånn respons på amminga.. men det var samtidig en rar opplevelse, mildt sagt!

 

Noen andre som har opplevd noe lignende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*smiler*

 

Flott reaksjon da:) Niks har ikke fått slik reaksjon, men så hater jeg å amme offentlig også da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o)

 

Alltid kjekt med slike tilbakemeldinger. Jeg holder meg til ammerommene jeg. Ikke fordi jeg synes det er ille å amme offentlig, men for å spare andre for "pinligheten". Vet at det er mangen som føller seg uvell når folk sitter å ammer på kaffeer ol. Men dersom det ikke er ammerom, ja da blir det på kaffeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror denne damen sin reaksjon er illustrerende for hvordan flertallet tenker om amming. Jeg har ikke møtt en sånn reaksjon, men jeg har fått mange smil. Jeg har ikke fått noen negative reaksjoner.

Jeg synes at det er viktig å amme blant folk, for da viser en at amming er helt naturlig. Den viktigste grunnen til at vi har pupper, er ammingen, og ikke for at vi skal tilfredsstille mannen seksuelt! Puppene er jo gjort om til å være nesten bare seksuelle objekter i samfunnet vårt. Jeg mener at det er viktig at folk får se amming i offentligheten også, som en motvekt til puppene i kjoskhyllene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Foringsautomaten, takk for kloke ord! Jeg har ikke tenkt over at det faktisk er viktig å amme ute blant folk, men det er jo virkelig dét!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...