Gå til innhold

Jeg reiser til Gran Canaria i mars (Bahia Feliz) - noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er seks måneder når vi skal reise, og jeg trenger å forberede meg mentalt...

Fortsetter under...

Skrevet

Hvor på Bahia Feliz skal du bo? Vært der før?

Skrevet

Nei, har aldri vært på Bahia Feliz før. Men jeg har vært mange ganger på Gran Canaria. Skal bo på Monte Feliz.

Har du vært der?

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har vært der to år på rad... Det er kjempe fint der, og veldig barnevennlig der. Rolig atmosfære overalt :-) Mange lekeplasser. Eneste vi syntes var minus var at barnebassenget ikke er oppvarmet på monte Feliz. Dere burde gå ned til hotellet Orqidea, for det store bassenget der er oppvarmet. Vi var der endel med barna. Minsten på 6 mnd(da) badet ikke første året. men bodde i annet v hotellet året etter.ER mange fine restauranter overalt. Dere må prøve en kafe der som er ligger på vei ned til Orqidea. Ta også bussen til Shopping senteret Atlantico. DEr har de noen kjempe fine barne butikker. TO spanske og Kiddys Class. Er Zara klær :-). Kos dere. DEre kommer til å få det fint der :-)

Skrevet

Kom hjem fra Monte Feliz igår, det var kjempefint der. Vi reiste med 2 barn på 16 mnd og 10 år, har dessverre ingen erfaring med 6 mnd gammel baby i syden. Men her er våre erfaringer.

Vi bodde i treroms leilighet med utsikt mot hagen og havet, helt nydelig. Veldig rolig, aldri noe bråk inne på hotellet. Hyggelig atmosfære, ingen fulle folk. Flott frokostbuffet, men middagsbuffeten var grusom. Vi hadde halvpensjon og betalte 1400 kr for to voksne og to barn på en uke, og trodde det var en god deal, men det var ikke verdt det. Buffeten så flott ut og var veldig variert, men maten var rett og slett dårlig laget til og smakløs. Prøvde noen av restaurantene nede ved "torget" + El Sultan som liksom skulle være litt fin, men dårlig mat der også. Det var en skuffelse, forstår ikke hvordan de klarer å lage mat med så lite smak!

Ellers var hele Bahia Feliz veldig flott, nydelige uteområder, veldig rent og pent og godt vedlikeholdt. Rene rom.

Litt kjedelig oppe ved Monte Feliz, og bratte bakker ned til resten av området. Men ikke så langt, og tilrettelagt for barnevogn overalt. Og dyrt overalt! ;)

Barnebasenget ved Monte Feliz var mest beregnet for litt større barn, det var altfor dypt får vår 16 mnd gamle jente å leke der. Men i kanten rundt bassenget var det vann som hun kunne gå i, men veldig glatt og ikke ideelt for en liten makk! Finere basseng nede ved Orchidea-hotellet. Stranden var liten, men ungene koste seg i sanden. Ikke noe særlig å bade der, altfor steinete.

Vi er litt rastløse av oss, og dro stort sett på utflukter hver dag. Vi trivdes godt i Maspalomas, både å rusle litt rundt i butikkene, og på stranden som var fin. Ungene likte å bade der. Taxi fra Bahia Feliz kostet ca 8-10 euro, var enklere enn å kave med bussen som kjørte innom alle mulige steder i Playa del Ingles. Men ingen barneseter var å oppdrive, ikke særlig kjekt når de kjørte i 120 med 5 meter til bilen foran... Men dere skal kanskje ha med babysete?

Jeg var veldig imponert over hele Bahia Feliz-området, det eneste som skuffet var maten og kanskje litt prisnivået, veldig mye kostet mer enn her hjemme. Hvis dere er typer som liker å oppleve litt, vil dere kanskje synes det er litt kjedelig der, men trives dere ved bassenget er det helt supert. Og som sagt det er kjempefint!

Vi hadde med Bugaboo til minstemann, det var veldig greit å ha en skikkelig vogn med stor handlekurv under, det var bare å lesse på alt vi trengte hele familien. Vi ringte på forhånd og bestilte barneseng, og booket barnestol (sånn hvit Ikea plaststol uten sele) Vi fikk beskjed om at vi måtte ha med badehåndklær, men de kunne leies på hotellet mot depositum, så de drasset vi visst på helt forgjeves.

Det var godt og varmt da vi var der, og godt med den vinden som er i Bahia Feliz, det er et veldig vindfullt område. Lurt å ha med genser og bukse til kveldene, de kan være kjølige. Lue som går nedover ørene må dere ha med til babyen! Og selvfølgelig masse solkrem!

Jeg hadde ikke trodd at maten skulle bli noe problem for minstejenta, men hun likte omtrent ingenting av det de hadde der, og barnematglassene var veldig annerldes enn her hjemme, så hvis babyen har begynt med fast føde er det lurt å ta med alt.

Ja, nå finner jeg ikke på mer å skrive, dette ble visst langt! God tur!

Skrevet

Isotta, tusen takk for kjempegod info om Bahia Feliz.

Jeg drar helt alene med babyen, så jeg kommer ikke til å dra med barnesetet. Jeg vil nok ha nok med bagasje, vogn og baby :)

Når det er sagt, så er jeg absolutt av den rastløse typen som liker å farte rundt og oppleve ting. Jeg har derimot innsett at denne ferien blir annerledes, og jeg reiser på helt andre vilkår (første ferien etter at jeg ble mamma). Nå må jeg bare prøve å nyte det, og se positivt på det.

Det var fint at du fortalte om maten. Jeg har også bestilt halvpensjon, og er veldig glad i mat. Så skuffelsen hadde nok kommet om jeg ikke hadde lest innlegget ditt.

Jeg har bestilt sånn barnestol, men uten sele??? Jeg vet ikke helt hvordan de små er sikret oppi en slik. Har du tips til hva jeg bør gjøre når hun på seks måneder skal sitte oppi?

Da skal jeg pakke lue og matglass/grøt.

Annonse

Skrevet

Så spennende å dra på tur alene med baby! Du blir sikkert kjent med andre der, det var nok av småbarnsforeldre!

Vi har den hvite Ikeastolen av plast her hjemme, og med puten oppi sitter ungen både støtt og trygt. Puten er oppblåsbar og kan dermed flatpakkes og veier omtrent ingenting, så har du mulighet til å skaffe den, ville det være det beste. Ellers ta med en sele som du kan bruke når hun sitter i stol. Min jente krabbet utav stolen hele tiden, litt slitsomt,,, Eller til nød ta med et håndkle eller noe som du kan legge rundt henne så hun sitter støtt. Men det kan jo fort bli grisete!

God tur!

Skrevet

hei me har vore på bahia feliz to gonger dei siste 3 årå og ska definitivt ner ijen i nov i år:)

første gong reiste me me sønnen vår som då va 11 mnd bodde på hotellet orqeda elle ka det nå hette,me va då i ei veka i feb og det regna og snøa (ja det snøaa i 10 etasje) kjempe flott plass men møkkaver...

sist me va der va nå fra 1 des te 15 des då reiste me me gutten vår på nesten 3 år og litla jentå vår va bare 3 mnd når me reiste, denna gongen lå me på tres vidas, supre leilighetar me god plass i flotte markterasse me solsenger... ja alt det du kan ønska deg av ein deili sydenferie:) denna gongen va veret topp ein dag me regn bare..

me storkoste oss masse og syntes annlegge nere me hotellet og strandå va kjempe flott.

ellers syns eg isotta har forklart det viktigaste

Skrevet

glemte jo heilt og ønska deg god tur da:)

nyt ferien med den lille:) mi jenta e 6 mnd i dag så de e vist ganske jevn gamle våre søte små då;)

Skrevet

Kjøper man puten på Ikea? Jeg får ta turen i morgen da :)

Skrevet

Tusen takk for flotte svar og ønsker om god tur. Det skal vi nok ha ja! :-)

Jeg kan gi dere rapport etter hjemkomsten. *S*

Skrevet

Når drar du? Skal til monte feliz i mars oxo! Med baby på 6mnd!!

Skrevet

Jeg reiser 10. mars. Dere da?

Annonse

Skrevet

Vi reiser den 3 vi... Og hjem den 10. Gleder oss masse og håper på knall vær! Skal bli godt med litt avveksling.

Skrevet

Ja, det skal definitivt bli deilig med litt varmere vær og avveksling.

Fordi vi fortjener det...! *s*

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei Trolltussa73!

Har du begynt å pakke enda? Turen nærmer seg med stormskritt nå - reiser dere ca kl 9.45 på lørdag? Vi setter iallefall kursen mot GC da, men vi skal bo i Puerto Rico!

God tur og god ferie - fordi dere fortjener det :-)

Skrevet

Flyet vår går enda tidligere. Huff!

God tur til dere også!!! Kos dere masse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...