Gå til innhold

Noen som har vært i Spania, som har måtte holde seg unna Melk

Anbefalte innlegg

Hei

Vi skal til Grand Canaria nå i febr måned, men jeg har måtte holde meg unna melk og melke produkter i en del mnd nå, pga min datter på 5 mnd antas å være allergisk mot nettopp dette.

Men er det enkelt å klare å holde seg unna dette der ?

Noen som har vært der med samme utfordring ?

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å slippe å kun spise frukt og drikke vann :) ?

Camillaa

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kom faktisk hjem fra Gran Canaria i dag jeg :)

Sønnen min på 1 år er også allergisk mot melk i tillegg til egg, og jeg ammet han til han var 11 måneder gammel. Så jeg kan ikke svare på hvordan det er å leve melkefritt i Spania, men jeg var på ferie i Italia mens jeg fortsatt ammet og jeg klarte fint å holde meg unna både melk og egg. Vi lagde mye av maten i leiligheten vi bodde i, så da var det bare å lære seg hva som var melk eller egg på italiensk og lese bak på innoldsfortegnelsen. Det var litt vanskeligere å spise ute, men spagetti bolognese fant jeg ut var uten melk eller egg, så det gikk en del av det :)

Ellers så er servitørene behjelpelige, og på Gran Canaria snakker de fleste bra engelsk, så det er bare å spørre seg fram :)

gå inn på NAAF sine sider, der kan du få tak matpalører ( tror jeg det heter ), ei lita bok hvor detstår på forskjellige språk hva maten ikke kan inneholde.

Vil tro den er grei å ha med seg både på handlerunder og på restaurant :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...