2julibarn Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Hei, jeg vurderer sterkt å kjøpe Teutonia Mistral. Hos Rita Holm kan jeg få kjøpt 06-modellen for kr 4200,- (uten bag). Fottrekk til 250,- Er dette billig??? Eller burde jeg importere selv? Hvis noen vet hvor mye det koster å importere vogn fra Tyskland (selve vogna + frakt), og hvor man gjør dette, så er jeg takknemmlig for info!
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Jeg kan ikke helt svare på det du spør om men.... Jeg har også kjøpt Mistralen min fra Rita Holm og er veldig fornøyd. Jeg vil anbefale deg å kjøpe fotforlenger også. Vi kjøpte vognen da babyen var 4 mnd og kjøpte ikke bag. Med fotforlengeren ble vogna lun og fin til så liten baby. Nå er han blitt 10 mnd og vi bruker fortsatt fotforlengeren. Føler at vogna er så mye lunere nå som det er så kaldt. Blir nesten som å ha voksiposen oppi en bagvogn. Regner med at vi fjerner fotforlengeren når våren kommer. Men den har absolutt vært hvert pengene sine. Regner med at det er litt dyrere å kjøpe fra Rita Holm siden hun skal ha fortjeneste på dette også. Men syns det er greit å ha noen å forholde meg til her i Norge. I tillegg så fikk jeg da vogna nesten med en gang, mens de nettstedene jeg så hadde lang leveringstid.
2julibarn Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2007 Takk for svar! Jeg tenkte å kjøpe fotposen for å trekke den utenpå voksiposen. Derimot kan det jo være fint å bruke fotforlenger til våren tenker jeg. Gjorde det til førsteman (men da hadde jeg Brio-vogn). Hvor mye betalte du for den? Finner den ikke på nettsiden hennes!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Det er 10-12 uker leveringstid på de tyske nettbutikkene nå. Jeg endte selv opp med å kjøpe en Mistral fra Lilleprinsen v/Rita på lørdag. Når jeg bestemmer meg for noe vil jeg helst ha det I GÅR! He-he litt utålmodig bare. Så da betalte jeg de få hundrelappene ekstra for å få vognen med meg med en gang. Det blir ikke så veldig billig å importere heller, husk å regne med frakt, fortollingsgebyr og mva.
mammmamia ** Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Vi fikk vogna med softbag, spesielt regntrekk, myggnetting og solskjerm inkl porto/frakt og toll/moms for totalt kr 5500,-... Så ja, du sparer nok en del på å importere, men samtidig så kan du jo reklamere i Norge om det skjer noe da..! Men generelt er de veldig hjelpsomme med klager, reklamasjoner og service :-)
mammmamia ** Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Kjøpte forresten fra www.pingpong-online.com
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Mener jeg betalte 250 kr for fotforlengeren. Mulig hun har gått tom for de akkurat nå. Er jo bare å spørre hvis du bestemmer deg for å kjøpe der.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Hei. De tyske vognene er ikke helt like de skandinaviske.... Ikke like godt tilpasset skandinaviske forhold har jeg hørt av en forhandler i Sverige.
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har kjøpt tre vogner av Rita Holm, veldig fornøyd. Og så synes jeg det er greit å kunne reklamere om det er behov for det (understellet av ødelagt på min vogn, sendte henne bare mail om det og 3 dager senere hadde jeg nytt understell). Veldig greit. Og vil også anbefale fottrekk og liggeforlenger, vi brukte også det, helt supert og lunt! Har hatt både tysk og skandinavisk versjon av mistral, likte tysk best. Den skandinaviske har hodekant som er i veien når barnet blir langt og skal sitte i sportsvogn, da vokser barnet ut av vognen lenge før det egentlig skal. Så ville kjøpt tysk modell.
MillaMia Skrevet 7. februar 2007 #11 Skrevet 7. februar 2007 Jeg kjøpte også min vogn hos henne med mine to gutter. Ikke bare har jeg vært fornøyd med vognene, men hun er både hyggelig og serviceminded. Anbefales! Hun er uansett billigere enn Fru Lyng eller Barnas Hus. Det blir omtrent som å kjøpe en fint brukt vogn. Jeg anbefaler hjulene du kan pumpe luft i, de gir best trillecomfort;=) Lykke til!
2julibarn Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. februar 2007 Hei, denne hodekanten som du refererer til, kan justeres på de skandinaviske modellene slik at den rettes ut,, og blir lik som på de Europeiske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå