Gå til innhold

Gravid med hormonspiral!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt hormonspiralen i ca1,5 år uten å blø. (bortsett fra de første ukene) Fikk ett par små blødninger etter jul, gikk til legen for å sjekke om spiralen var på tur ut. Den satt som den skulle, så hun tok mange andre prøver, deriblandt en graviditets test som jeg ikke visste om. Fikk telefon fra legen i dag: jeg var gravid!!! Måtte dra rett på sukehuset for en innvendig ultralyd. Hormon utslaget på blodprøven var lite, men det var der! Legen sa at det ikke skulle gå ant å bli gravid med hormonspiral, men jeg tilhørte nok den promillen som hadde uflaks. På sykehuset viste det seg at livmora og egglederne var tomme, og etter 2 -3 timers venting viste blodprøven 0 i graviditets hormon! Blødningene var nok en spontanabort. Jeg fikk altså livet snudd på hodet i 5 timer idag! Har to små barn å har ikke planer om flere.

Mitt spørsmål er : tør jeg stole mere på hormonspiralen? Hadde jeg uflaks eller virker den ikke som den skal?

Er jo veldig fornøyd med hormonspiralen, bortsett fra at den ikke virket som den skulle...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde h-spiralen var det sikreste som finnes foruten sterilisering! Jeg har aldri hørt om noen som er blitt gravide med denne. Tror jeg har lest at den er 99,9% sikker. Dersom du ellers er fornøyd- hvorfor ikke prøve på nytt? Men husk å sjekke at trådene er på plass med jevne mellomrom.

• 3 uker senere...
Skrevet

mamma ble gravid med den hu,....da tok den ut og sjekka den. Det viste seg at kroppen hennes hadde brukt opp hormonene etter bare 2år (skal vare i 5år) de hadde aldri vært borti det før.....men altså det KAN skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...