Gjest Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Hun har vært på 3 mnd kontroll og fått vaksine i dag, og er i dårlig form. Feberen er jo ikke så høy, men er bekymret siden hun gulper mye mer enn vanlig og er sutrete og trist. Hun spiser da! vi har baby-paracet (0-4mnd), hva synes dere? Siden hun skal legge seg nå... Hun sover på vårt rom, bør vi sette på klokka på ring for å sjekke tempen osv i natt? Hun er jo ikke syk, det er jo pga vaksine!!!
shanty73 Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Jeg pleier å gi paracet når allmenn tilstanden blir dårlig og det går utover nattesøvn og matlyst...
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 jeg var hos legen med forkjøla baby i dag og han sa at man ikke skal gi paracet før tempen er 39,5 eller mer... han er 4 mnd;)
PMST Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Hs vår sier altid : gi paracet om du merker barnet har litt ubehag... Jeg ville gitt om jeg merket at det gikk ut over søvn og barnet er urolig..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Da tulla sin temp passerte 38 i forbindelse med vaksine ga vi Paracet stikkpille med èn gang. Vi hadde tatt alle forhåndsregler om at dersom allmenntilstanden var god og appetitten var god og under 39 grader skulle vi ikke gi Paracet, men vi ble nokså spake når hun fikk feber. Hun ble roligere nesten med èn gang, og vi ble lettet. (Hun gråt veldig da og sutret mye).
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Jeg gir ikke paracet før feberen stiger til 39,5. Det er rimelig opplyst om at en skal være forsiktig med smertestillende til babyer og barn generelt. Dessuten er feber under 39 bare bra hvis babyen sliter med en infeksjon for det er kroppens egen måte å bekjempe det på.
2nj♥ Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 38,1 er jo egentlig ikke noe feber da på et lite barn. Her i huset gir vi ikke pinex før temperaturen er over 39,5 så jeg ville ikke gitt det. Ville ha sjekket tempen igjen imorgen tidlig, ellers så merker du om hun har feber om du kjenner på henne iløpet av natta.
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Tusen takk for svar dere:-) Godt å få synspunkter fra noen med erfaringer!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå