Gå til innhold

Ang, strekkmerker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare noe jeg innbiller meg, eller var det vanligere å få strekkmerker i "gamledager"? Og slipper de eldre lettere unna enn de yngre?

Jeg synes nemlig jeg kan ane en viss sammenheng mellom alder og strekkmerker...De jeg kjenner som har fått barn i ung alder (før 25), så tror jeg samtlige fikk strekkmerker. Men, de som fikk sitt første barn helt i slutten av tjue-årene/begynnelsen av tredve-årene, har gått klar.

Er min teori helt på jordet, eller ...?

Dere som har fått strekkmerker, hvor gamle er dere? Og dere som ikke har fått, hvor gamle er dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 23 år og venter mitt 3. barn. Jeg har ikke strekkmerker. Fikk det ikke i de to forrige svangerskapene og heller ikke dette.

Er jeg helt på jordet eller tar jeg feil om dette har noe med arv å gjøre. Mamma fikk heller ikke strekkmerker...

Skrevet

Hmm festlig teori.

Jeg er 27 og har ikke fått strekkmerker, så kanskje det ligger noe i det.

Skrevet

Eg er 31 år og har ikkje fått strekkmerker enno. Er i veke 34 så eg har jo enno sjansen.... Trur ikkje at mor mi hadde strekkmerker heller.

Skrevet

Fikk min første da jeg var 29, ble diger men heldigvis ingen strekkmerker. Venter nr 2 nå, er 32... 24 dager igjen og ingen strekkmerker denne gangen heller..

Har vært flink til å smøre meg med olje beregnet på å unngå disse "nydelige" merkene.

Skrevet

jeg er 26 år og her er det kommet masse på begge sider av navlen.

jeg trodde jeg skulle slippe unna, helt til jeg oppdaget de to første røde strekene for 2 uker siden og etter det er det bare kommet fler:(

er nå i uke 38 + 3

Skrevet

jeg er 26 og har ikke fått noen enda...er 38+5 idag men de kan jo enda komme...Lillesøstra mi fikk de dagen før fødsel da hun ble full av vann...men mamma har ingen.

Skrevet

Jeg er 23, og heeelt flammelakkert....

Skrevet

hm... kankje det er noe i det... er 28år- uke40+ med nr 2.. har nettopp fått et par striper ca siste uken... Fødte for nesten 1 1/2år siden(alstså 26+)fikk ikke strekkmerker da heller...

Skrevet

jeg er 25 og venter nummer 2.

da jeg gikk med min første (jente) var jeg 21 år og fikk nada strekkmerker.

denne gangen har jeg såvidt antydning til strekkmerker på ryggen i form av tynne-tynne små røde striper...

im just lucky..

men til gjengjeld så har jeg 7 uker igjen av termin da så jeg kan jo bli seende ut som et trekkspill...

Skrevet

Har vært heldig og sluppet strekkmerker i alle svangerskapene. Er 38 år nå, men fikk første da jeg var 24. Har aldri gjort noe for å unngå strekkmerker, men tror nok, som en nevnte over her, at det har mye med arv å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...