Gå til innhold

Redd for å føde

adnil1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å føde vaginalt gjør vondt, men er overhodet ikke uoverkommelig. Det er faktisk veldig overkommelig og for min del ikke det vondeste jeg har opplevet! ¨

Min erfaring var at hver enkelt ri egentlig var ganske greit å takle, men om man "tar det hele innover seg" og tenker seg framover i fødselen hele tiden, da blir liksom TANKENE på og ENGSTELSEN for smerten veldig forsterkende på smerteopplevelsen.

Hei på deg din ri, og hadet bra for alltid - det gikk jo fint!

Men du skal være motivert for å føde uten smertestillende, om du er VANVITTIG redd, men samtidig ønsker å føde vagialt... og du ikke makter å finne en annen instilling for eg selv, så ville jeg nok ha født med epidural - det innebærer jo at du må ligge på rygg i senga da, og får ikke beveget deg noe særlig... men å være vanvittig redd er ikke et godt eller gunstig møte med en fødsel!

jeg hadde en kjempeopplevelse av å føde vaginalt.. d var kjempeflott. d var vondt med rier, men d hele var over når ungen var ute. :) i motsetning til når man tar keisersnitt er d liskom over med d vonde når ungen er der.. det er vel en trøst.?!? jeg vil anbefale deg å føde i vann om du kan, d er en kjempegod smertelindring synes jeg.. og d er vondt å føde. men du overlever.. så om du klarer å gå inn i det med viten om at d er vondt å la være å være redd for smertene så vil du nok greie deg supert.. du bør snakke med jordmor om ar du er redd...

jeg er sikker på at d er verre med keisersnitt enn å føde vaginalt.

jeg synes d var verre med nyrestein og tatovering på ryggen som tok 6 timer enn å føde... og noen har nesten ikke vondt i det hele tatt mens de føder.. men jeg tror d er lurt å være open for det meste:)

jeg gikk masse når riene starta , og d var med på å gjøre de mer effektive og d fikk fødselen til å gå fortere.. d er et lite tips, greit og, for da har man noe å gjøre også:)

uansett bør du snakke med jordmor som redselen din.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...