Gå til innhold

1 års-kontroll hos tannlegen???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

leser at mange har vært hos tannlegen til 1 års kontroll... har ALDRI hørt om det eg.. blev barna deres kalt in forebyggende pga av at deres andre barn hadde problemer med tennene ( ikke ta dette feil nå) , eller er alle 1 åringer kalt in til kontroll?? hvilken kommune bor dere som har vært på 1 års kontroll?? kjenner ingen som har hørt om desse kontrollene eg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aldrid hørt om det eg heller...bor i hordaland

Skrevet

Aldri hørt om det, fra Østfold.

Skrevet

har heller aldri hørt om det holder til i oslo/telemark...

Skrevet

Her er det ikke rutinekontroll hos tannpleier før 4 år. Sjekk hos tannpleier hvert år fram til skolealder - da er det tannlegesjekk hvert år-

Bor i Oppland

Skrevet

barnet til et vennepar har vært til kontroll... men vi blev ikke kalt in...

Skrevet

i oslo blir barnet kallt inn når det er 3 år.

Skrevet

Vi bor ca. 2 mil sør for Trondheim og her ble alle 1-åringer frivillig innkalt til samtale med barnetannlegen. Hun sjekket ikke tennene dems, men pratet med oss foreldrene mens vi alle satt på pauserommet. Fikk masse tips og advarsler og sånt ang. mat, drikke og tannpuss, og til slutt fikk vi stille spørsmål. Hun hadde et hefte med bilder av f.eks. skrekkeksempler og masse nyttig info.

Når de blir 3 år blir de innkalt igjen en og en (tror jeg).

Skrevet

Merkelig at dette ikke er noe som alle kommuner gjør... Burde være slik, men...

Skrevet

På vår helsestasjon ble det holdt et møte om tannhelse når barnet var 1 år. Dette ble satt opp som en vanlig kontroll, og man skulle ha banet med. Sikkert litt forskjellig fra kommune til kommune dette, men ved 1 års alder tipper jeg det er tannhelsemøter og ikke sjekk hos tannlege det er snakk om

Tromsø

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...