Gjest Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 når kom plagene? hvordan artet det seg? har sterke smerter i høgre side av korsryggen og nedover setet på samme side... av og til så vondt at jeg har vondt for å gå, men så kan det vere bra i noen dager, for så å komme igjen. har jeg begynt å få bekkenløsning? er 19 uker.
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Tror nok det ja. Dette er ofte hormonelt betinget og kan fkatisk komme fra før men tester positivt i verste fall. Sivgerinnen til en venninne av seg er kjempeplaget og hun sa at det er slik hun merker det når hun er gravid, får hun vondt i bekkenet trenger hun ikke å teste, for da vet hun at hun er gravid. Stakkers dame... Ellers så får de fleste det etter uke 20, men endel får det før også, spesielt fleregangs som har hatt det før. Jeg merket det så vidt i uke 5-6 denne gangen, men så gav det seg. Kom litt tilbake rundt uke 12-13, men gav seg igjen for så å begynne skikkelig rundt uke 18-19. Nå føler jeg det bare blir gradvis verre :-( Har også smerter i hofte, rumpe og lår, og mot lysken og jeg kjenner det også mest på høyre side (misstenker at det kommer av at jeg kjører endel bil og da bruker jeg jo høyre benet mest), noen dager murrer det så vidt, andre dager er det vndt å gå, reise seg, sitte, ligg og ja, alt egentlig...
Mamma Mirabell Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 høres nok slik ut ja.. begynte å få vondt i uke 17 eller noe. er nå i uke 25 og har drit vondt.. skal begynne hos bekkenløsnings fysio i morgen.. håper det hjelper.. jobber 50 prosent pga av det
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 hva bør jeg gjøre? føler det har vert så mye mas på fastlegen min i det siste.... vegrer meg litt for å ringe IGJEN...... kan det gå over av seg selv? jeg jobber bare halv silling fra før, men de dagene jeg jobber blir lange med mye trakking.
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Har i grunnen hatt litt plager til og fra siden forrige svangerskap for fire år siden, men merket absolutt forverring noen få dager etter EL denne gangen. Er nå 20 uker, og delvis sykemeldt. Kan ikke sitte for lenge av gangen, det er aller verst. Men også å bøye seg/løfte ting er ille. Har mest vondt i halebeinet og korsbeinet, men også noen ganger i lyske foran, spes på høyre siden... Slitsomt!
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Bekkenløsning går ikke over av seg selv... Trenger behandling/trening hos fysioterapeut... RIng legen du, hvis du sliter for mye, blir du bare enda verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå