Gå til innhold

Vann i hodet? Uke 20..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var på UL idag og fikk vite at hodet var lite. Bare størrelse som i uke 17. Og lårbenet ble målt til uke 19-20. Jeg er etter beregning i uke 20.

De fant også ut at fosteret hadde veske i hodet.......!!!

Noen som har opplevd dette?

Hva kan det være?

Er babyen min syk? Isåfall hvordan?

Jordmora mente det kunne være kromosomfeil..........

Må tilbake å bli undersøkt og sendt til genetisk medisinsk avdeling og ta fostervannsprøve mest sannsynlig..

Hele verden min raser sammen idag!

Skjønner ingenting..

Fortsetter under...

Stakkars deg, skjønner godt at du er lei deg. Men ikke ta sorgene på forskudd. Vent nå til du har hatt samtale. Hvis du skal ta fostervannsprøve så må de være raske og du kan be om å få svar på hurtigtest som tar 3-4 dager. Dette gis normalt til kvinner over 43/44 år, men når du har kommet så langt synes jeg det er urimelig at du skal bli nødt til å vente 3 til 4 uker på svar. Sikkert svar får du visstnok ikke uansett før 3 til 4 uker, men hurtigtesten er ganske pålitelig.

Håper det viser seg at alt er i orden!

Ulempen med hurtig testen er at den teller antal kromosoner, så den avslører "bare" trisomi feil eks downs edward osv. Jeg hadde en annen kromososn feil og den fikk vi svar på drøye fjorten dager etter prøven, vi hadde da fått fine prøve svar på hrtig testen....Men det blir jo født barn med vannhodet som er friske, så dette kan godt gå bra også.

hei. er du her inne enda? Hvordan går det med deg? Jeg har også fått påvist vann/væske i hodet. Er litt mer enn hva det skal være så jeg er rimelig bekymret jeg også... Skal tilbake på ullevåll neste uke,gruer meg som bare det..:( Livredd for at det skal være noe galt.... Håper å høre fra deg da vi er i samme båt. Jeg er forresten i uke 27 da...

Hei. Jeg måtte tilbake dagen etterpå og fikk påvist alvorlig ryggmargsbrokk. Sitter idag og sørger over tapet av min lille baby.

Vi valgte å avbryte svangerskapet. Og jeg fødte min lille prinsesse natt til lørdag. Helt nydelig var hun. Men kjempesyk og ville nok ikke kunne leve. Det er skikkelig tungt nå i tiden etterpå. Men vi må prøve å gå videre og håper på et nytt svangerskap når kroppen er klar for det.

Lykke til til deg, og håper alt er i orden.

klem.

huff,det var veldig trist å høre...Håper virkelig det går bra med dere neste gang. Leit at det skal skje slike ting... Håper som sagt ikke at det er noe galt med gutten vår. Kan jeg bare spørre deg om noe? hvor mye veske var det funnet i hodet? Synes det er litt ekkelt for jeg har liksom ikke fått noe tilbud om noen test eller noe for å sjekke ut ting. skjønner om du ikke vil svare og at du har en tung tid.

Annonse

Det var en ganske stor ansamling på venstre side. Men de sjekket også ryggen, fordi vannansamling kan tyde på ryggmargsbrokk.

Har de ikke sjekket ryggen på gutten din?

Det går helt sikkert bra, hvis du ikke ble bedt om å komme tilbake med en gang. Hos oss var det så alvorlig at jeg måtte komme dagen etter.

Og var på sykehuset hver dag etter det.

Så dette går nok bra skal du se.

Hei igjen. Jeg ble sendt til ullevåll for sjekk. Skal tilbake neste uke og se en gang til,men alle andre organer så bra ut,så da er det iallefall håp. Det er snakk om at det ligger i grenseland til hva som er normalt så det trenger jo ikke å være noe,men man blir gjerne litt bekymret når sånt skjer og man ikke vet så mye om det... Håper virkelig at det går bra med dere og at dere snart får ett lite gull i armene... Det går nok bra neste gang skal du se:) Ønsker deg iallefall alt det beste fremover og tusen takk for at du har svart meg,må være tøft for deg i og med at du har gått igjennom alt det du har gjort.

• 2 måneder senere...

Jeg var på rutine UL i uke 21, da fant de at symetrien til hodet ikke stemte med normalverdier og hodet var for stort som tydet på vannhode. Legen på sykehuset i Tønsberg var overlege men han sendte meg direkte videre til Rikshospitalet for en sjekk der. Der ble jeg sjekket av en kvinnelig overlege som ikke var i tvil ang. mitt tilfelle. Men i mitt tilfelle var jo hodet for stort, og ikke for lite!

Legen på riksen sa til meg at jeg sans. hadde et foster med alvorlige hodeskader, men at jeg selv måtte velge. Jeg valgte og avbryte og føde Kristine som var nydelig. Men, jeg kunne se på hene at bakhode var større enn det burde være. Må også tilføye at jeg den gangen hadde vært til fostervannsrøve i forkant av denne hendelsen og der var alt NORMALT OG FINT..

Håper alt går bra i ditt tilfelle. LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...