Susan*lillegutt og mini* Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 nå har jeg så å si ha hodepine siden jeg ble gravid,er i uke 29 nå,og siste uka/2uker,har den vært mer intens enn tidligere. I går fikk jeg noe som minner om migrene anfall,men var ikke kvalm (har migrene som vet hvordan det er) ble veldig lyssky også. Har ikke vært på skolen idag pga.hodepine,har det fra jeg våkner og til jeg legger meg,nytter ikke med paracet, og er jo ikke slik at man skal våkne med hodepine når man er uthvilt,den skal jo være gått over da,men neida,ikke her. Kjenner lunta begynner å bli temmelig kort nå,og jeg har en 22mnd gammel gutt også som krever sitt,han er heldigvis i bhg. om dagen,så får slappet litt av,men begynner å bli fan så lei av denne evige hodepinen,sitter på fremsiden av hode,av og til bak og ned i nakken. Blodtrykket er fint,var det hvertfall på onsdagen,så er nok ikke svg.forgiftning,har hatt proteiner i urin ja,men ikke høyt blodtrykk. Men hva i all verden kan jeg ta annet enn paracet som får denne helvettes hodepinen til å fordufte,og hva kan jeg gjøre..?paracet funker ikke,må sikkert spise en hel pakke da.. men holder meg til annbefalt dose. Gruer meg til å stå opp i morgen også om det er slik som nå,den har vært veldig intens siden torsdagen,da måtte jeg gå hjem fra skolen pga det.
Fallerifallera Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Føler med deg!! Man kan bli ganske frustrert av denne hodepinen som aldri gir seg! Du har sikkert prøvd det meste, men jeg prøver meg med et par tips om hva som hjelper meg litt iallfall: - Opptil en halvliter kald cola. Ikke spes sunt, men en gang innimellom MÅ jeg bare sålenge det hjelper på hodet! Rart, for vann eller kaffe hjelper ikke, men cola hjelper altså.. - Få noen til å massere nakken, skuldrene og opp bak ørene og til tinningen, og bruk gjerne varmt omslag, f.eks rispose. Dette kan hjelpe meg innimellom iallfall.. God bedring!!
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2007 cola har jeg prøvd,og drikker både cola,vann,iste og saft,men ingenting funker =( Er bare lei nå!! Nå vil jeg snart ha denne ungen ut,for vet at det gir seg da. Har fryktelig vondt i korsryggen nå,minner og slik fødsel til lillegutt startet,men det var tak i ryggen,dette er mer konstant smerte..lei..JA!!!
riho1 Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Ikke lett å ha det slik, en har mest lyst å gi opp og sette seg ned å stortute. Har ikke hatt slik hodepine, men har hatt store smerter i siden pga ribbeinsbrudd, og det var forferdelig. Vet ikke om jeg kan komme med noen tips/forslag, men det kan være jernmangel, muskelstivhet i nakke,rygg. Du kan også prøve akupunktur og kanskje en fysioterapaut kunne se, kjenne på ryggen nakken din om det kan være noe der. Den lille bør jo være inne der en stund til, så noe hjelp må da kunne finnes! Paracet er bare en vits når en har sterke smerter. god bedring!
Nusse1980 Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Hei Susan Dette høres ikke noe godt ut. Slet med mye hodepine i første svangerskap. Tygde paracett, men det hjalp ingenting. Jeg tok en tur til kiropraktoren og han knakk rygg og nakke på meg noen ganger og jeg var helt fin etterpå. Kanskje du har noen nerver som ligger i klem... I dette svangerskapet har jeg gått litt til akupunktur og kiropraktor og jeg er kjempefornøyd. Tar aldri smertestillende lenger og har skjeldent vondt i hode eller nakke. Lykke til
Nr3 fikk en gutt Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Hadde ei bestemor og trur mor mi og gjorde det ... gikk ut å spaserte ei stund barfot i snøen...skulle visstnok fjerne hodepine/migrene. Om du har bekkenlåsning-ikke b.løsning kan kansje dette ha forplanta seg oppover å gi hodepine. For man får jo ofte det v nakkeprobl. Kansje kiropraktor kan hjelpe deg? Har sjøl plager med kjeveledd under hvert sv.skap som er helt bort etter fødsel...så kroppen e en rar ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå