Gå til innhold

svangerskapspenger

AnLin *j07* med januargutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som har litt peiling på dette? Min "kjære" arbeidsgiver vil heller at jeg skal gå på svangerskapspenger fulltid enn å være på jobb halv tid f. eks.. (!) Jordmor skrev en tilretteleggings-rapport der hun gjorde en del anbefalinger, men arbeidsgiveren vil ikke tilrettelegge noe som helst og synes det var en god idé om jeg kunne slutte om et par uker og gå over på dette... Går det i såfall ut over penger i permisjonen eller er det bare sånt man får om arbeidsgiveren er "teit"..?? hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke verdensmester på om rådet, men jeg leste gjennom papirene jeg fikk fra arbeidsgiveren min (et standard skriv om svangerskaps- og fødselspenger og krav om disse) og mener bestemt å huske at om du må gå over på svangerskapspenger går det IKKE ut over utregning av penger i permisjonstiden.

let på NAV sine sider - det står helt sikkert der :)

Skrevet

om rådet, faktisk. beklager. området skulle det være.

Skrevet

Svangerskapspenger er noe man får når arbgiver ikke kan tilrette legge for arbeidsforhold på arbplassen. Det geniale med svangerskapspenger er at arbgiver får det refundert fra nav, og det går verken utover permisjonen din eller at du slipper å komme opp på maksdato i sykepenger... You see? :)

Skrevet

Har du en jobb hvor det ikke går an å tilrettelegge? Finnes det ingen arbeidsoppgaver du kan utføre? Arbeidsgiver har ikke lov til å nekte tilrettelegging så lenge det faktisk kan la seg gjennomføre...

Svangerskapspenger er istedenfor sykepenger for at det ikke skal gå utover retten til sykepenger etter så så lang tid eller noe.

Det har ingenting å si for permisjonen..

Skrevet

ok fint, dette var jo litt betryggende iallefall.. Jeg pendler 4 timer pr. dag til sammen til og fra jobb, og det er mye stress på jobben som ikke går å redusere.. Jeg selv synes jeg kunne gått halv tid uten problem, mindre stress og tid til å hente seg inn,.men arbeidsgiver er en smule håpløs..og jeg orker ikke å krangle..Men gudene vet hva jeg skal finne på de neste fire/fem mnd,,,!

Skrevet

Da kan det jo høres ut som det lønner seg for deg å gå over på svangerskapspenger da.

Skjønner veldig godt skepsisen din til å være hjemme hele dagen.

Jeg er vanligvis "arbeidsnarkoman" og elsker å jobbe. Da jeg var i uke 6 eller 7 ble jeg så dårlig at jeg ikke hadde noe valg lenger. Har vært sykemeldt siden det, og er nå i uke 26.

Jeg tenker bare som så at det er det beste for meg og babyen, og da kommer jeg meg gjennom det.

Har endelig kunnet begynne å jobbe noen få timer i uka, og det er godt, men jeg er samtidig forberedt på at det kanskje ikke varer så lenge.

Det kommer nok til å gå bra for deg også :)

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord.. Er liksom ikke så stas å plutsleig føle seg ubrukelig, men..om det hjelper for babyen så gjør man jo hva som helst.. Får slutte å tenke på seg selv nå, ja..

Skrevet

Det samme jeg tenkte også; Er ikke bare meg jeg skal ta hensyn til lenger :)

Og du er jo faktisk mer "brukelig" nå enn man noen gang er :D

Skrevet

:0) hihi sant nok!

Skrevet

Heisann!

jeg gikk hjemme med svangerskaps penger i 4 mnd forrige gang jeg var gravid og nøt hver time..med betaling!! Kos deg! Nå får du jo ferie penger av svangerskapspengene og!

Skrevet

rettighetsmessig begynner jo dette å høres riktig så greit ut..hmm..kanskje jeg ikke trenger å ha så hetta likevel.. :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...