Gå til innhold

Hvor lenge sover babyen når den sover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Sover den bare minutter om gangen eller? Eller sover den mellom "sparkeperiodene"? (er noen rolige perioder hvor den veksler på å sprake og ikke sprake når jeg slapper av)Når jeg legger meg om natten og våkner midt på natten, er den alltid aktiv. Sover den aldri?;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette varierer nok veldig. Min eldste sparket nesten kronisk følte jeg, var lite pauser og massevis av spark. Han sov godt og mye de første 2-3 ukene etter fødselen, men så var det slutt og han gikk tilbake til mønsteret i magen omtrent. Sov sjeldent mer enn 5-10 minutter i strekk og var våken ca 10-12 timer hvert døgn, var utrolig slitsomt! Minsten var roligere og hadde mer pasuer mellom sparkebygene og han sov også bedre og lengre om gangen som baby. Han her i magen er stile lenge, lenge av gangen. Men regner med de sover når de ikek sparker :-)

Skrevet

Kanskje den sparker i soevne? hihi. Det er vel veldig forskjellig det der. De sier jo at babyen sover mye naar du er i aktivitet (vugger den i soevne) og ikke naar du ligger stille. Men, hos meg var det nesten motsatt sist - han sparket masse naar jeg var paa jobb og vekket meg aldri om natten (saa vidt jeg husker). Saa det er nok forskjellig. Tror ikke du trenger aa bekymre deg for at babyen ikke faar nok soevn da.

Skrevet

Kan jo være at h*n sover, men snur seg slik vi mennesker ofte gjør, og man derfor kjenner bevegelser? Min har i dag hatt en kjempeaktiv dag med veldig få og korte pauser, mens de to-tre foregående dagene har han nesten ikke rørt på seg. Han sparker imidlertid ikke så hardt at han vekker meg om natta enda da, heldigvis. Så hvordan han er da vet jeg ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...