Gå til innhold

hvordan snu døgnet?


på tide å prøve?

Anbefalte innlegg

vi var på vei inn i en slags rutine, men så plutselig kludret alt seg til. de siste tre nettene har vært helt håpløse. han vil ikke sove i egen seng. vil helst bare skravle med oss i sengen vår. de siste dagene har han sovet masse på dagen, men i dag har jeg holdt han litt mer våken i håp om at han skal sove litt i natt. jeg blir helt utslitt av å ikke sove! noen som har klart å snu sine små? han er 9 uker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei vet ikke helt...

 

kan være det bare er en liten "periode" fra han..

at dere må stå fast på deres rutiner, la være med å snakke tilbake til han, la lyset være av eller ha litt svakt lys på om natten.

 

men det går sikkert over igjen, tror du ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... brukte mye tid på å snu døgnet på vesle føken jeg også, men tror vi er inne i en slags rytme nå... *bank i bordet*hehe...

 

Som nordkvinne sier, ikke prat med han, ikke slå på lyset, la han ligge i egen seng ( så fremt det er mulig da, og han ikke hyler)...

Det jeg gjorde om kvelden var å prøve å strekke våken periodene litt. Hun får ikke sove mer enn maks 3 timer i strekk på dagtid. Etter kl 6 på kvelden får hun ikke sove så lenge av gangen, vi begynner kveldsstellet på samme tid ( sånn ca da, er ikke helt slavisk) hver kveld og bruker litt lang tid på det. Gjerne bader og litt baby masasje etterpå. Også ammer jeg rett før kveldsstellet og en gang etter... Da har hun litt å sove på. Vet ikke om dette kan hjelpe deg noe...

 

Uansett, så går det vel litt opp og ned med alle.... de er jo ikke gamle kroppene ennå:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enige med de over. Tror det er lurest å holde fast på rutinene så godt det er mulig, så skjønner nok de små det etterhvert. Når vi begynte med kveldsrutiner med Mia tok det litt tid før hun skjønte at det var nattatid, men vi oldt fast ved samme rutiner hver kveld og var hun våken når hun ikke skulle fikk hun minimalt med oppmerksomhet, kun det mest nødvendige. Nå er vi inne i gode rutiner og Mia sovner før ti om kvelden og sover hele natten. Jeg ser ingen forskjell på om hun sover hele kvelden eller er lysvåken, hun sover uansett om natten. Så jeg "styrer" ikke søvnen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som vi har fått orden på første del av natten nå. sover fra 10-01. etter det er det mye tull. snakker ikke med han om natten og har det mørkt, men alikevel tror han det er morgen sånn ved 04 tiden. fra 01 til 04 er det ofte mye tull med grining fordi han vil ligge sammen med meg.........får bare ta tiden til hjelp og jeg må sørge for å ikke sovne når vi ammer..........lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...