Gå til innhold

Dere med 1 mnd gammel baby.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... Gutten vår er nå 1 mnd. og spiser nok som normalt.... Lurer bare på hvor mye mm deres spiser pr. måltid. Jeg pleier å pumpe litt så pappa kan gi.... Får ut ca 60 ml på en pupp.... Hvor mye skal han egentlig ha av morsmelk pr. måltid???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ingen som vet hvor mye mm de spiser, for mm blir jo ikke målt, de skal bare spise til de er mette....men da er det jo litt vanskelig å vite hvor mye DET er,da...husker jeg lurte på det samme, min er nå 5 mnd og får mme hvis pappaen har henne, men som en veiledning brukte jeg måleenhetene på mme pakka. Ca 100-150 pr måltid v4-6 uker

Skrevet

Dette lurer jeg også på...

Må jo være noen som har pumpet seg og gitt mm på flaske før, som kan dele sine erfaringer med mengde?

De spiser jo ikke samme menge mm som mme.

Skrevet

Nei ikkesant.... Vet jo at de spiser til de er mette, men da hadde jeg liksom vist hvor mye melk jeg skal pumpe meg for hvis jeg skal ut en tur eller til frisør osv så pappa kan passe litt!!! =)

Skrevet

Og greit å vite når man skal fryse ned, hvor store mengder man skal fryse sammen, og hvor mye man skal ta opp av fryseren.. Så slipper man å ha for lite, eller måtte tømme ut dyrebar morsmelk i vasken :)

Skrevet

Jeg pumpa meg isted mens tuppa drakk av den andre puppen. *Vips var det 110ml i flaska, og knøttemor var mett. Så kanskje i overkant av 100ml pr måltid hos oss antar jeg`.

Skrevet

Da min baby var 1 mnd pumpet jeg den ene puppen. Det var sjelden har tok mer enn 100 ml. Ved et ordentlig måltid tok han vel ca 80-90 ml, tror jeg.

Skrevet

Må legge til at mange måltider var omkring 60 ml også. Ser at du pumper ut 60 ml... I lengden tror jeg at dersom han bare får 60 ml fra pumpepuppen, vil han ta mer fra den andre puppen slik at produksjonen i den puppen går opp. Økning i produksjon på den andre puppen er forresten sikkert veldig vanskelig å unngå uansett. Jeg sliter i hvert fall med for stor produksjon i den puppen som ikke ble pumpet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...