Gå til innhold

Ingen hjertelyd på ul i dag...:(


Lilletrille med to jenter

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd i dag, og hadde ventet å kunne høre hjertelyd og at legen skulle si at alt var i orden.. Så en "klump" i livmoren på ul, men kunne ikke finne hjertelyd. Legen sa det kunne henge sammen med at jeg ikke var så langt på vei som vi trodde. (Regnet å være i uke 7, men ble nå flyttet til uke 6). I tillegg fant han cyste på ene eggstokken. Skal til ny kontroll på torsdag. Legen mener han skal kunne se noe mer da.. Er så spent, og gruer meg så hvis noe er galt...:(

 

La en skikkelig demper på det meste dette. Har prøvd så lenge, og ser mørkt på en ny prøveperiode...

 

Noen som har vært bort lignende, eller vet hva dette kan skyldes, samt hva det har å si at en har cyste på eggstokken??

 

Krysser fingrene og håper på det beste, men kjenner med skikkelig deppa nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det Skjedde faktisk akkurat det samme med meg.. men en uke senere så var det et hjerte som banket i den klumpen;) Så det er sikkert ingenting og bekymre seg for;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Noe så trist! Kunne vært meg!

Var på UL selv i dag. Trodde også jeg var 7 uker, men fosteret var bare 5 mm og ca 6 uker. Hjertet slo, kunne se det tydlig, men så ikke noe annet enn det egentlig.

Vi får bare håpe at "klumpen" dere så får hjertelyd til torsdag!

Masse lykke til!

Hvis jeg har forstått riktig er det slik at egget modner i en folikkel i eggstokken. Sprekker ikke denne ved EL kan den utvikle seg til en cyste (svangerskapscyste). Legen min fant en slik vannfyllt cyste på den ene eggstokken min etter at jeg mistet sist. Denne var da 5-6 cm i diameter. På UL i dag 2,5 mnd senere hadde den krympet til 3 cm. Legen sa denne ikke hadde noen betydning siden den hadde blitt mindre! Tror ikke du trenger å bekymre deg for cysten. Bare vær litt obs på at den kan sprekke og gi deg smerter i noen timer (iflg legen min)

Prøv å glede dere til torsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at andre også har vært borti dette, og at det gikk bra:) Håper på det beste, men tør ikke glede med for mye, er redd skuffelsen blir så stor dersom spiren ikke vokser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:-)

Har vært borti det samme med ul. Måtte til ul etter jeg fikk blødninger, for å se om det ennå va noe liv. Men legen så ingenting, ikke engang et hulrom, som han mente skulle være viss jeg hadde mistet. Så da mente han jeg kunne være mindre enn 6 uker på vei, i stede for 8 uker som jeg da trudde jeg var. Så jeg sitter da hjemme å venter på svar. Har vært t legen 5 ganger på under 14 dager, og ennå vet jeg ikke om jeg er gravid. Tok en test forrige fredag, den var heldigvis positiv, men legen sa det ikke var sikkert ennå. Så jeg må tilbake nå fredag for å ta en ny test! Kjenner jeg blir litt frustrert! Er ganske lei av å vente....

 

Jeg krysser fingrene for oss begge :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...