Gå til innhold

Være med til Afrika?

Anbefalte innlegg

Her er saken: samboeren min bodde i Afrika når han var liten. Foreldrene jobbet i NORAD. Foreldrene er skilt (ikke noe nasty skilsmisse, de er gode venner). Han har to eldre søstre. Den ene på min alder (26-27), den andre er 31. Han kommer godt overens med den yngste søstra, men forholdet til den eldste er noe anstrengt ettersom hun alltid pirker på ham og korrigerer ham. Dette har blitt bedre de siste årene da. Pappa'n hans har alltid vært litt distansert, men nå har også han blitt litt forandret. Han ringer barna for å prate og sånn.

Så til saken: til jul fikk alle tre søsknene et brev av faren der det står at han skal betale en tur til Tanzania, Swazi og Mocambique. 100000 kroner står til disposisjon. Det står også noe om "hvis flere skal bli med på turen får vi diskutere dettte senere".

Nå har samboeren min bestemt seg for at han vil at jeg skal være med til Afrika. Noe av grunnen (tror jeg) er at han og jeg egentlig hadde tenkt oss til Afrika hvis jeg fikk praksisplass der våren 2008 (noe jeg ikke fikk). Det andre er at jeg tror han ikke har lyst til å dra alene på tur med familien sin. Men altså, jeg tror virkelig han vil ha meg med. Han sier han skal betale turen for meg med skattepengene sine. Det blir vel 30000 kroner til sammen.

Hva skal jeg gjøre? Jeg har sinnsykt lyst til å dra til Afrika, men vil jeg dra sammen med familien hans? Jeg er skikkelig skuffa for at jeg ikke fikk praksisplass der nede. Dessuten gnager det på meg at jeg ikke fikk noe julegave av min egen far og så får han dette! Huff, mange tanker.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil jo ikke være den som klenger seg på. Vet ikke hva familien hans sier, om jeg får være med eller ikke. Og hva betydde det i brevet at "hvis noen fler skal være med..."?

Og vi trenger jo pengene til noe annet, som feks leilighet. Men det er jo en sånn once in a lifetime opportunity, eller?

*sukk*

Forvirra...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8098760-v%C3%A6re-med-til-afrika/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Må bare si en ting først: fikk du ikke julegave av din egen far? Så trist og leit.... slike ting kan jeg ikke fatte i det hele tatt...

Og jeg tror den setningen med "dersom noen fler vil være med" så siktet han til deg, og de som er sammen med søsknene hans. :)

For hvem fler tenkte han da på? Ikke venner av samboeren din iallefall....

Benytt muligheten til å reise, bli kjent med familien hans!

Selvsagt vil samboeren din at du skal være med og oppleve dette sammen med han!

Ok, da har jeg sagt JA til å være med til Afrika. Men selv om jeg har sagt ja er det jo andre ting som avgjør. Hvorvidt familien hans vil ha meg med... Og når de skal dra. Jeg er jo midt i en utdannelse og kan ikke bare stikke av... Så nå venter jeg spent på at typen skal spørre familien. Han sier han skal spørre når de begynner å planlegge turen mer. Jeg er utålmodig og vil vite svaret snart... Dessuten må man jo ta vaksiner i god tid før avreise så det er ikke akkurat bare å hoppe på:)

tenk... kanskje jeg skal til Afrika i løpet av året.... stilig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...