FrøkenKnallkul Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Var i ultralyd forrige uke, og fikk beskjed om at jeg var kommet kortere enn hva jeg selv (og legen) hadde beregnet. I forhold til kalkulatoren her på bim skulle jeg da være 17+2, med andre ord i min 18. uke. Ultralydlegen antydet at jeg kun var i uke 15/16... Så det jeg nå lurer på er om han mente 15/16 tilbakelagte uker? I såfall behøver jeg ikke å bli satt mer tilbake enn en uke. Dersom han mente at jeg var i min 15./16. uke (altså 14/15 tilbakelagt), vil jeg vel bli satt to uker tilbake. Får ny innkallelse til UL om et par uker... Håper noen vet mer enn meg om dette!!! Grunnen til at jeg lurer så på dette er at dersom jeg blir satt tilbake så mye som to uker, må jeg ha fått positiv test omtrent før jeg ble gravid! Hm...
VinterSol+2 Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 for å si det korrekt, vil man si at du er i 20.uke når du er 19+ et eller annet. men det er mange som ikke gjør det på den måten! Så det høres jo ut som det er det gyn har ment da.. (15/16 tilbakelagt) De kan jo også ta feil, feks at babyen din er liten av vekst./har annen vekstkurve, feks fordi er tidligere ute enn du trodde! Inne på babyveren.no sier de jo 16uke når du er 16 fullgåtte feks, men gramatikalsk er det ikke riktig..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 jeg ble også satt tilbake 2 uker når jeg var til ultralyd, men da jeg om tilbake 3 uker etterpå for ny ul ble eg satt frem igjen de 2 ukene..så som jordmor sa det viser bare at fosteret vokser i rykk og napp. så da kan det være du er så angt på vei som du har regnet ut, men at fosteret bare er litt lite enda, men at det vil ta igjen veksten sin i løpet av noen uker..aldri godt å vite, men det vil du hvertfal få vite ved neste ultralyd:)
FrøkenKnallkul Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2007 Interessant! Det blir spennende å høre neste gang jeg skal til ultralyd
*Angelface* Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Spennende å høre for meg og.. Vi var jo samme dag/samme plass på UL. Og jeg var og 17+2 og han sa jeg var bare 15/16 uker... Er spent på om hva han sier neste UL. Snakket med jordmor idag. Hun sa at ALLE babyene vokser helt likt til uke 20! Så det var nok rett det gyn.log Lind sa...
nenja Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Men,,, dersom man i utg. pkt kun har 1 ultralyd, kan man ikke få gjort noe da selv om man vet at ul terminen er feil?
FrøkenKnallkul Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2007 Fikk ny innkallese i dag, ny UL blir onsdag 14.feb!! Bare litt over en uke til! Stoler på at gyn. kan jobben sin, han har nok mer erfaring med ultralyd enn hva jeg har... Min termin her på bim er 13.juli, sist antok gyn. at det ville bli mellom 15. og 25. en gang, så det blir nok mest sannsynlig ca en uke i forskjell, maks to. Ikke så ille egentlig. Vil jo uansett at babyen skal være "ferdig" når den kommer ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå