kvirrevirrevitt Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Hva er det forno' egentlig, og åffer er det så farlig for de minste? Det "går" visst i området vårt for tiden... Burde jeg holde storesøster på 2,5 hjemme fra barnehagen så hun ikke drar det med hjem til lillebror på 3 mnd??
Lille søtnos Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Her kan du lese om viruset og smittemåte http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322402
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 RS virus er et helt vanlig forkjølelsee virus. hos voksne kan man reagere alt fra ordentlig forkjølelse til litt kløing i nesen til ingenting. Det hjelper i utgangspkt lite å ha lite kontakt ute, altså holde storesøstera hjemme og sånt. Dette fordi at dere kan like gjerne dra med dere hjemme fra butikken neste gang dere er å handler, personene bak el. foran dere i køen kan være forkjølet, like gjerne kasse damen. Dette kan være farlig for små, er at det små forhold der fra før av, og når viruset fører til hevelsen og slimdannelsen, klarer ikk b abyen å bli kvitt ordentig dette slimet og trenger hjelp både til å dempe hevelsen og bli kvitt slimet. bl.a. det en kan gjøre forebyggende er i utgangspukt ikke aktiv oppsøke smittekilder: altså holde forskjølet eldre søsken vekk fra babyen, ikke få besøk av, eller besøke folk dere vet er forskjølet. ( å unngå en tur ute med babyen, fordi dere er redde er lite vits i. ) Men er barnnet deres smittet av rs virus, burde barnet bli holdt hjemme for å unngå at andre blir smittet. det viktigste er håndhygiene. dette er alfa og omega. vask hver gang dere tar i barnet, hvis dere har vært i nærheten av noen som er forskjølet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå