Gå til innhold

Sovner når jeg ammer....

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig en forlengelse av "lille_lupp Victoria 8/1.07 "sitt innlegg. Vi jobber for tiden med å snu døgnet til Nora slik at hun skal sove på natta. Ser at det er mange som anbefaler å ikke ha på lys om natta når man ammer, men jeg greier rett og slett ikke å holde meg våken da. Jeg må stå opp og gå i stua og da går det jo fort 1-2 timer før hun sovner igjen....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8097996-sovner-n%C3%A5r-jeg-ammer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det viktig å sette meg opp i sengen, for dersom jeg ligger og ammer sovner jeg med én gang... Har klart å sovne noen ganger når jeg sitter, men våkner gjerne når hodet mitt "faller" - for har med vilje ikke støtte til hodet mitt.

Er det bare jeg som ammer liggende i senga, og ikke bekymrer meg for om jeg sovner?? Jeg tenker som så at lillegutt vil gi lyd fra seg hvis han ikke er fornøyd og vil ha mere mat..

Sovner ikke hver gang, altså, men har gjort det noen ganger.

Annonse

Jeg sovner jeg også!! På føden sa de at det var helt greit å sovne, og at dette er den beste søvnen vi som mamma kan få!! Ingen fare, men jeg bruker å legge henne isengen hennes når jeg våkner, slik at det ikke blir søvn bare i mamma og pappas seng!!

Jeg må sitte og amme i senga om natta, ligger jeg sovner jeg med en gang. Vi har spotter med dimmere på rett over senga for jeg må ha litt lys når jeg ammer. Han pleier å våkne mellom kl 02-03 en gang og da pleier jeg å amme en pupp, skifte bleie (i stua med lyset dimmet) og så amme pupp nummer to. Dette nattstellet tar alt fra 1-2,5 timer, litt an på hvor våken han er. Jeg pleier å slukke lyset når han har fått et godt grep på pupp nummer to. Dette irriterer han enormt, men jeg prøver å kutte ned på våkentiden på natten, og med lyset av blir det fortere kjedelig for han å være våken.

Skal prøve å amme liggende tror jeg. Vi har også spotter med dimmere over sengen, og er avhengig av å ha de på. Syns det er så greit når hun klynker om natta, da kan jeg bare åpne øynene å se rett på henne. Kanskje det ikke gjør så mye om jeg sovner under amming likevel?! Er jo slitsomt når nattstellet tar opp mot 2 timer...

hva er galt med å sovne mens man ammer? det gjør jeg også noen ganger, og hvis jeg er skikkelig heldig så sovner lillemor også, hehe;) lar henne bare få sove i vår seng jeg, hvis hun sovner der. har alltid hennes egen dyne på henne da.

Jeg er ikke redd for å sovne mens jeg ammer liggende, men nå har melkemengden bestemt at jeg endten må opp å melke ut litt før jeg ammer, eller så må jeg amme sittende. Lilletulla får i seg alt for mye både melk og luft alt for fort dersom jeg ammer liggende uten å ha melket ut først. Da kaver hun seg våken, pluss at vi må styre leeenge for å bli kvitt lufta igjen.

Derfor ammer jeg sittende, og våkner som flere andre når hodet mitt "faller". Dermed tar nattammingen ca 15min. Hun voktner og legges til brystet, spiser ca 15 min, og legges ned i egen seng hvor hun sovner av seg selv.

Annonse

vår lille theodor pleier å sove 3 timer så skal han ha mat om natten,og etter det så pleier han ikke å ville sove alene i senga si så jeg tar han opp i senga så han sovner ved puppen så legger jeg han i senga si eller så sover han der sammen med meg til morgenen.

Jeg legger gullet på siden av meg i senga, hjelper ham med påhekt og sovner som en stein. Våkner etter en liten stund og hvis han da sover, tipper jeg han over på ryggen og evt flytter han over i vogga si, eller lar han ligge mellom oss på skinnet sitt under sin egen dyne. Fønker perfekt. Jeg rører meg ikke en cm når han ligger ved siden av meg, og hvis han ligger for nerme, flytter han seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...