21.april Skrevet 5. februar 2007 #1 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg oppdaget ikke klubbsidene før i dag, så jeg har ikke fått lagt inn min fødehistorie. Lille Nora kom til verden 5.januar, fire uker før termin. På natta våknet jeg av litt vondt i ryggen og forsøkte å snu litt på meg uten at det hjalp. Samboeren min dro på jobb på morgenen og da sto jeg opp for å gå litt. Merket at kynnerne ( som jeg hadde vært sykemeldt for i 2mnd) var tettere enn vanlig så jeg ringte sykehuset som ba oss komme for en sjekk. Var inne der 0830 og fikk konstantert 2cm åpning og kraftig svangerskapsforgiftning. Kunne ikke tro at fødselen var i gang for jeg kjente i grunnen ingenting. Ble lagt i en seng og fikk bare tenke positive tanker for å holde blodtrykket nede. kl 1200 merket jeg fremdeles ikke så mye, litt ekstra "kynnere" bare. Jordmora sa de skulle ta vannet for å effektivisere fødselen pga blodtrykket. Da dette var gjort 10 min senere begynte det å skje ting! Åpningsriene var kraftige og kom tett som hagl... Orket ikke tanken på saltvannspapler som det ble snakket om og ba istedet om lystgass. Syntes det var alt for lite trykk i maska så jeg kasta den etter ett åndedrag. Plutselig ble jeg bedt om å komme meg over i fødesengen og da jeg reiste meg kom første pressrie. Jeg skjønte ikke helt va det var for plutselig var det ikke så vondt lengre. Etter 5 pressrier var Nora ute og da hadde det gått 1time og 20 minutter fra de tok vannet!! Det eneste jeg fikk under fødselen var oksygen. Alt gikk så fort at jeg rakk ikke å snakke mellom riene. Etter et komplisert svangerskap føler jeg pr i dag at jeg heller vil føde 10 barn enn å gå gravid. Skulle ønske alle hadde like enkel fødsel som meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8097686-tidenes-enkleste-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
swoop77 Skrevet 5. februar 2007 #2 Del Skrevet 5. februar 2007 Gratulerer med vel overstått fødsel, enig med deg.... vil heller gjennomgå selve fødselen engang til enn det å gå gravid. Min fødsel tok 4timer fra 1,5cm åpning til han var ute, men de 9månedene graviditeten varer er helt pyton. Jeg jobbet hele tiden og hadde ingen plager som feks bekkenøsning men likevel så var det pyton. Føler seg feit og miserabel hele tiden he he.... men men nå er det overstått iallefall.... :-) nå er det bare kos..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8097686-tidenes-enkleste-f%C3%B8dsel/#findComment-8097833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammaja 120107 Skrevet 6. februar 2007 #3 Del Skrevet 6. februar 2007 Gratulerer. Helt enig, fødselen var over før jeg trodde den var kommet skikkerlig igang, men aldri aldri om jeg skal gå gravid igjen. Å måtte gå opp trappa til 2. etasje på alle 4 i 9 måneder glemmer jeg ikke med det første. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8097686-tidenes-enkleste-f%C3%B8dsel/#findComment-8110742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå