Gå til innhold

Nå gir jeg opp hele grøten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sjelden det går noe inn uansett..har aldri vært noe særlig glad i grøt heller..brukte laaang tid på å få han til å like det, og har alltid vært et slit å gi han..Skulle liksom gi han moregn og kveld, men har stort sett bare gått med en gang. Dessuten må jeg avlede oppmerksomheten hans hver eneste gang han skal ha grøt, hvis ikke er det klin umulig...Vil ikke venne han til dårlige matvaner (altså at han hele tida skal få det han peker på som han vil leike med av div på kjøkkenet, har nemlig vært eneste måten å få i han grøt). Men er jo synd pga vitaminene da.. Tenkte jeg skulle gi sansol da, men han hater jo alt fra skje, så han har ikke fått smakt det en gang for han vrir seg unna bare han ser en skje komme mot han...Han er 14,5 mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da er det bare å smørre brødskiver da!! og finne sunt og godt pålegg..

ang sanasol, har du prøvd med sånn lite medisinbeger? kanskje det er mer spennende enn skje??

Skrevet

........og du har selvsagt prøvd _alle_ varianter av grøttyper?

Tøtta her liker ikke 1-års grøt med cornflakes, men blandes den halvt om halvt med en annen sort, så går den ned på høykant.....

Skrevet

Hehe, har det på akkurat samme måte. Gutten min på 15 måneder begynte å grøtstreike da han var nesten året. Han nektet å gape opp og det ble bare gris og søl. Jeg fikk meg ikke til å "tvangsfore" han heller. Han nekter å gape opp når han ser en skje, men derimot alt som kommer fra en gaffel, det spiser han! De har prøvd å mate han med skje i barnehagen også, men de klarer det ikke. Så nå spiser han brødskiver, og han liker nesten alle typer pålegg. Leverpostei, ost, skinke.... you name it :-) Har du prøvd D vitamin dråper? Det kan du dryppe i melka hans, så får han i hvertfall i seg det. Jeg har prøvd sanasol og tran, men jeg får det ikke i han, og hvis jeg gir det med sprøyte, spytter han det bare ut igjen. Lykke til :-) Håper det ordner seg for dere.

Skrevet

den vil ikke jenta vår heller ha lenger, når ho runda 1 så ville hun ikke ha mer grøt ;O) prøve sånn innimellom men d er ikke noen stor respons nei, hun får brødskive , d går mest i leverpostei, prim, pittelitt syltetøy,

har begynt å gi henne eskimo-kids, en sort tran du får kjøpt på apoteket...verry smart for den som har begynt å spytte ut tranen..;)

Skrevet

prøv og ta syltetøy i grøten,det funket for meg.

Skrevet

Vi hadde og en grøtlei periode. Men nå 19 ,mnd får hun havregrøt (bare ta kokende vann over havregrynene, det blir grøt på no-time) med blåbærsyltetøy hver morgen, jammi!

Prøvde med noe annet syltetøy en dag, da åpnet hun ikke munnen - så den må være blå! Grøt er så greit om mårran.

Skrevet

Dette er et sunnhetstegn, HI! Han gir deg rett og slett signal om at han er ferdig med grøt, og modent for et annet kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...