=Mina min og mej= Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 fikk beskjed om at jeg må starte m grøt i dag til lillejenta på 4 mnd. hvordan gjør jeg? hva er lettest. hvilken grøt? morsmelk før el etter?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Vet det blir gjort veldig mye forskjellig her, men jeg gjorde det slik; Jeg startet med Maisgrøt - de fleste sier den smaker bedre enn de andre. Ga en teskje, kanskje to - kom helt an på om han ville ha! Husk at de ikke helt har lært seg å gape etter en skje.... Jeg gir grøt først ellers er han stappe mett når grøten kommer, og han er enda ikke så glad i grøt!! Hvis de ikke liker grøten kan man tilsette noen smaker. Jeg skal prøve ut vaniljeyoghurt, for det liker han ellers (ikke mye, men litt for smaken sin skyld.) Vet mange mener man ikke skal gi melkeprodukter, men jeg gjør det i en overgangsperiode slik at han forhåpentligvis skal like å spise noe annet enn mm!!!!! Lykke til =)
mamman`te2flottegutter Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Her er hva jeg gjorde: Jeg begynte å gi smaksprøver på risgrøt på formiddagen. 1ts grøtpulver også pumpa jeg ca 20ml mm og blandet til det ble en tynn velling. Når jeg ga han så holdt jeg skjeen litt lenge inne i munnen hans sånn at han liksom sugde det i seg. Det kom noen merkelige ansiktsuttrykk og han grøssa og brakk seg og mye kom ut igjen. Etter ca en uke med smaksprøver begynte han å gi uttrykk for at han ville ha mer og da økte jeg til ca 1/2 porsjon og iløpet av et par dager var vi oppe i 1 hel porsjon. Så sånn som vi har det nå, så pumper jeg 1dl mm og blander grøten også ammer jeg etterpå. Prøver å gi litt kokt vann også, men det er ikke noe stas.
lea80 Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Starta med maisgrøt. Tok 1 ts pulver blanda med en del morsmelk slik at grøten vart ganske så tynn. Dagene etter økte jeg med 1 ts pulver og etter hvert lot jeg grøten ha en mer fast konsistens. Hadde ingen problem med grøten her, lillegull var klar for mat han!
lea80 Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 ga morsmelk både før og etter. Er vanskelig å gi de mat visst de er sultne tror jeg. Er jo ikke store posjonen i begynnelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå