Gå til innhold

Babyer med tørr hud/eksem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har prøvd kremen A-derma exomega eller hva den heter, har den hjulpet på alle???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er veldig bra ja! Bruker den mye selv, og på babyen ved behov. Er den beste kremen jeg har prøvd, og jeg har atopisk hud med litt psoriasis.

Skrevet

Hei!

Vi skal til legen i morgen ang eksem. Vet ikke hva det kan være, men barnelegen sa at det kunne være atopisk eksem. (Det var for 3 mnd siden).Fikk beskjed da om å bare smøre på fete kremer. Har smurt med det meste, bl.a. A-krem. Sa bare at vi måtte følge med på om det ble værre, og det har det blitt....

Håper jeg blir litt klokere i morgen. Hvis de ikke finner ut hva det er, blir han mest sannsynlig henvist til barnelege eller hudlege!

Skrevet

Den jeg bruker heter vel bare A.krem (?) Den i brun krukke.

Beste av kremene jeg har prøvd på'n! (ja kortison tar jo eksemen bedre men kan jo ikke bruke det hele tiden) Har atopisk, men ikke så ille. Faktisk ikke hatt særlig utbrudd etter at vi begynte med den. Bare litt på føttene.

Holder huden myk. Hender han er tørr/flassete, men med a.kremen så er han ikke tørr å ta på om du skjønner hva jeg mener. Veldig fornøyd vi ihvertfall.

Skrevet

a-creme fungerte ikke hos oss. Exomega fra A-derma derimot fungerer knallbra :)

Og det beste tipset mitt er å bruke NAF badeolje, både til massasje og i badetvannet. Trekker godt inn i huden.

Skrevet

A-krem fungerer ikke hos oss heller.. har hørt mye skryt om den a-derma, så vi må vel prøve den vi også... :)

Skrevet

Her har vi prøvd alle de fete kremer men det må dessverre kortison til et par tre ganger i uken.. Så holder vi det "mykt" med a-creme og andre fete alternativer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...