Gå til innhold

Hva fryser dere ned hjemmelaget barnemat i?


Gjest

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne å lage middagsmaten selv, vi har prøvd noen middagsglass og hun er igrunn altetendes så da tar jeg sjansen på å lage "stort" for å fryse ned. Men hva bruker dere til å fryse ned i? De ferdigglassene har jeg fryst ned i isbitformer, siden vi er på smaksprøvestadie og ikke har sjanse til å bruke opp all maten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker og koker glass som har vært sviskesaft og sånn i, og i tillegg fryse-ziplock poser. Så nå jeg tiner de legger jeg de i varmt vann og så klipper et hull i ene enden som en majonespose når jeg skal ha det over t på tallerken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ett isbritbrett m/lokk på tupperware, kjempekjekt. Jeg fryser ned terningene, løsner dem og putter de i pose som jeg skriver innholdet på. Det er plass til en stor ss+litt til i hver terning, så det er lett å måle opp :o) Ved større porsjoner fryser jeg i flere omganger.

 

Kjempelurt med de zip-posene, det skal jeg jammen skaffe meg. Mye bedre enn å knyte brødposene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke laget så mye enda, men har så langt brukt de Avent begrene.. til sviskemos og fruktmos har jeg brukt isbitformer, og putta over i plastposer etterpå :) Funker så langt kjempebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...