Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har nå ringt nav 2 ganger. 1 gangs så spurte jeg om en del ting i søknaden osv... og til slutt av den samtalen så sa jeg" så da er det ikke noe mer jeg trenger enn terminbekreftelse + kopi av lønnslipp. svaret var nei.. når jeg da leverer søknaden til min arbeidsgiver så begynner hun å bable om et ark til ( hun hadde fyllt ut et sånn til ei anna som gikk i perm for ca 1 mnd siden) jeg viste ingenting ¨sa at det var dette jeg hadde fått av nav. (jævla kjærring i skranken...hun viste jo ingenting!!!) uannsett...så ringte jeg i dag til nav å spurte når min arbeidsgiver kan fylle ut sin info. (fikk beskjed om at hun måtte jo vente siden hun skal bekrefte min yrkesaktivitet for de 10 siste mnd) + det der andre arket... joda da kunne de fortelle meg (etter mye om og men) at det skulle være ett ark til (det som heter Inntekt-skatteopplysninger for arb.giver) joda å ikke nok med det så var jo dette et skjema som min arbeidsgiver skal komme til MEG med å ikke omvendt.

han jeg snakka med sa at hun kunne gå på nav sine hjemmeside å skrivet det ut...men det gjorde jeg selv!!!! så det så!!!! :)

syns ikke det skal være sånn. kan jeg da stole på at min arb.giver sender dette inn i tide da????????? det var jo det da...!!!

phuuu...det var godt å få det ut. hahaha

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8097201-her-m%C3%A5-man-passe-p%C3%A5-alt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke gi søknaden om foreldrepenger til din arbeidsgiver, denne skal DU sende til NAV.

Du skriver en egen "søknad" til arbeidsgiver der du skriver når du skal ta permisjon hvor stor % og om du skal ta ut ferie i løped av permisjonen eller rett etter permisjonen. Det arket som arbeidsgiveren skal fylle ut er det de som skal ordne med og sende direkte til NAV.

Du kan ikke blindt stole på at de husker det, men om de glemer det kommer NAV til å ta kontakt med dem. Og ordner de det ikke da tar NAV kontakt med deg.

Min arbeidsgiver klarte ikke å få somlet seg til å gjøre det før nærmere 3 mnd etter fødsel, men siden jeg fikk penger fra de og de skulle få refundrert fra NAV var det de som mistet penger om de ikke fikk finger ut og ordnet det.

Man må nok finne ut det man trenger på egenhånd.

Ja si det.

Min arbeidsplass burde virkelig vite det også siden det har vært mange grevide der før meg. De ble sure på meg siden jeg viste mine rettigheter og de ikke klarte å forstå datoer for hvor lenge jeg skulle ha permisjon siden jeg stoppet permisjonen to ganger for å ta ut ferie, for så å starte permisjonen igjen. Det tok mange telefoner og mange mnd før de klarte å forstå at jeg hadde rett og at de skjønte det.

Det viste seg senere at de andre som hadde vært gravide der før meg bare gotok det arbeidsgiveren sa og trodde de hadde rett, men når de da i ettertid så over permisjonen sin var det flere som var lurt for opp til flere uker permisjon og flere hadde mistet mange uker ferie siden de ikke skriftlig hadde overført de to ukene du kan og heller ikke hadde tatt ut de ukene de måtte i innehavende år. En mistet alle 5 ukene med ferie.

Tenk at arbeidsgiveren er så sleip.

Nei du må nok bruke tid på å finne ut hva du har rett på selv så ingen lurer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...